Grafika komputerowa Field of study: Computer Science
Programme code: 08-S1INI12.2016

Module name: Grafika komputerowa
Module code: 08-IO1S-13-GK
Programme code: 08-S1INI12.2016
Semester: summer semester 2016/2017
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 5
Description:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami grafiki rastrowej i wektorowej, przekształceniami geometrycznymi, modelowaniem krzywych i płatów oraz nabycie przez nich umiejętności tworzenia scen 3D i animacji o wysokim poziomie realizmu za pomocą programu POV Ray. Ponadto, studenci poznają środowisko Processing, w którym nabędą umiejętność tworzenia aplikacji związanych z grafiką komputerową.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Potrafi pracować w zespole dwuosobowym i dokonuje właściwego podziału pracy [GK_K_8]
K_1_A_I_K03 [1/5]
Potrafi wykonać podstawowe przekształcenia geometryczne [GK_U_4]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U02 [1/5] K_1_A_I_U07 [1/5]
Potrafi stworzyć scenę 3D i animację w programie POV Ray oraz aplikację graficzną w środowisku Processing [GK_U_5]
K_1_A_I_U15 [1/5] K_1_A_I_U16 [1/5] K_1_A_I_U17 [1/5] K_1_A_I_U19 [1/5]
Zna i rozumie podstawowe pojęcia grafiki rastrowej i wektorowej [GK_W_1]
K_1_A_I_W15 [1/5] K_1_A_I_W16 [1/5]
Ma podstawową wiedzę z modeli barw i tematu fotorealizmu [GK_W_2]
K_1_A_I_W17 [1/5]
Zna i rozumie podstawowe przekształcenia geometryczne 2D i 3D oraz ma podstawową wiedzę z modelowania krzywych, płatów Béziera i techniki CSG [GK_W_3]
K_1_A_I_W15 [1/5] K_1_A_I_W16 [1/5] K_1_A_I_W20 [1/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Zaliczenie [GK_w_1]
Sprawdzenie wiedzy teoretycznej z modułu. Ocena końcowa z modułu stanowi średnią arytmetyczną ocen ze sprawdzianu pisemnego i laboratorium. Obie oceny przy tym muszą być pozytywne.
GK_U_4 GK_W_1 GK_W_2 GK_W_3
Kolokwia [GK_w_2]
Okresowe sprawdzanie wiedzy teoretycznej na ćwiczeniach laboratoryjnych
GK_U_4 GK_U_5 GK_W_1 GK_W_2 GK_W_3
Projekty [GK_w_3]
Przygotowanie projektu sceny 3D i jej animacji w programie POV Ray oraz stworzenie aplikacji graficznej w środowisku Processing
GK_K_8 GK_U_5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [GK_fs_1]
Przedstawienie treści modułu z wykorzystaniem środków audiowizualnych
30
Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury
15 Zaliczenie [GK_w_1]
laboratory classes [GK_fs_2]
Zapoznanie studentów z programem POV Ray i środowiskiem Processing
30
Samodzielne przygotowanie się do laboratorium
75 Kolokwia [GK_w_2] Projekty [GK_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)