Diagnoza zaburzeń adaptacji społecznej Field of study: Pedagogy
Programme code: 06-S1PE12.2016

Module name: Diagnoza zaburzeń adaptacji społecznej
Module code: RP_Da
Programme code: 06-S1PE12.2016
Semester: summer semester 2017/2018
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 3
Description:
Na wykładzie student zapoznaje się ze specyfiką diagnozy dotyczącej zaburzeń przystosowania społecznego, poznaje różne modele tej diagnozy, zapoznaje się z jej etapami oraz zakresem przedmiotowym. Zapoznaje się z różnymi typami zaburzeń u dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych oraz ich charakterystycznymi symptomami diagnostycznymi. Poznaje różne możliwości metodologiczne - techniki i narzędzia służące zbieraniu danych w tym standaryzowane narzędzie. Na ćwiczeniach student uczy się wykorzystywać różne sposoby zbierania danych potrzebnych do realizacji diagnozy zaburzeń przystosowania społecznego, przyswaja sobie zasady wykorzystywania narzędzi „swobodnych” oraz standaryzowanych, uczy się je wykorzystywać i interpretować uzyskane wyniki.
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Zna wybrane modele diagnozy: behawioralnej, interakcyjnej , interdyscyplinarnej, relacyjnej itd. oraz opisuje zakres i przedmiot diagnozy zaburzeń adaptacji społecznej, [RP_Da _1]
K_W04 [4/5]
Zna różne rodzaje zaburzeń adaptacyjnych, potrafi opisać ich symptomy [RP_Da _2]
K_W15 [4/5]
Zna różne rodzaje technik i narzędzi badawczych; określa ich użyteczność w rozpoznawaniu zaburzeń adaptacji społecznej [RP_Da_3]
K_W16 [4/5]
Potrafi używać narzędzi diagnostycznych oraz dokonać interpretacji wyników jak też formułować opinię diagnostyczną [RP_Da _4]
K_U01 [4/5]
Dostrzega problemy etyczne związane z procesem diagnozowania i użytkowaniem jego efektów, postępuje zgodnie z zasadami etyki, dostrzega znaczenie współpracy w ramach projektowania i dokonywania diagnozy oraz potrafi ją realizować [RP_Da _5]
K_K05 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin testowy [RP_Da _w_1]
Studenci piszą test typu mieszanego ( krótkie zadania ustrukturyzowane oraz otwarte)
RP_Da _1 RP_Da _2 RP_Da_3 RP_Da _4 RP_Da _5
Projekt -Diagnoza przypadku [RP_Da _w_2]
Studenci konstruują projekt diagnozy przypadku osoby niedostosowanej społecznie z uwzględnieniem poznanych technik, narzędzi autorskich oraz standaryzowanych, realizują część projektu oraz opisują uzyskane wyniki
RP_Da _1 RP_Da _2 RP_Da_3 RP_Da _4 RP_Da _5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [RP_Da_fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, metoda problemowa
30
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą
60 Egzamin testowy [RP_Da _w_1]
practical classes [RP_Da_fs_2]
Dyskusja, metoda problemowa, prezentacje i projekty, metoda uczenia się we współpracy
15
Przygotowywanie zagadnień cząstkowych i projektów. Przygotowanie pracy zaliczeniowej
45 Projekt -Diagnoza przypadku [RP_Da _w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)