Didactics of Mathematics at II level of Education III
Field of study: Mathematics
Programme code: 03-N1MT12.2016
| Module name: | Didactics of Mathematics at II level of Education III |
|---|---|
| Module code: | 03-MO1N-15-DMat3 |
| Programme code: | 03-N1MT12.2016 |
| Semester: | summer semester 2018/2019 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | exam |
| ECTS credits: | 4 |
| Description: | Dydaktyka matematyki obejmuje przygotowanie w zakresie dydaktyki (metodyki nauczania) matematyki na II etapie edukacyjnym (klasy IV - VI szkoły podstawowej):
Odkrywanie i rozwijanie predyspozycji i uzdolnień uczniów. Wspomaganie rozwoju poznawczego. Kształtowanie pojęć, postaw, umiejętności praktycznych oraz umiejętności rozwiązywania problemów i wykorzystywania wiedzy.
Dostosowywanie działań pedagogicznych do potrzeb i możliwości ucznia,
Trudności w uczeniu się. Specyficzne trudności w uczeniu się - profilaktyka, diagnoza, pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Sytuacje wychowawcze w toku nauczania przedmiotowego. Rozwijanie umiejętności osobistych i społecznych uczniów.
Efektywność nauczania. Sprawdzanie i ocenianie jakości kształcenia. Ewaluacja. Ocena własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Kształtowanie u uczniów pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej.
|
| Prerequisites: | Zaliczony moduł Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym II |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej [DMat3_1] |
KN_W01 [2/5] |
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [DMat3_2] |
KN_W11 [3/5] |
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [DMat3_3] |
KN_W13 [3/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [DMat3_4] |
KN_W14 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [DMat3_w_1] | Weryfikacja - na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia -znajomości treści wykładów oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną |
DMat3_1 |
| egzamin [DMat3_w_2] | Weryfikacja znajomości treści wykładu w oparciu o analizę odpowiedzi na pytania egzaminu |
DMat3_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| discussion classes [DMat3_fs_1] | ćwiczenia dot.efektywności nauczania uwzględniające odpowiednie formy pracy oraz projektowania środowiska materialnego lekcji |
30 | przygotowanie się do ćwiczeń wg. ustalonego harmonogramu |
45 |
aktywność na zajęciach [DMat3_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||