Matematyka 1 Field of study: Biomedical Engineering
Programme code: 08-S1IB12.2014

Module name: Matematyka 1
Module code: 08-IBIM-S1-Matema1
Programme code: 08-S1IB12.2014
Semester: winter semester 2014/2015
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 6
Description:
Celem zajęć w tym module jest zapoznanie studentów z elementami logiki matematycznej, algebry liniowej, liczb zespolonych oraz z rachunkiem różniczkowm i całkowym funkcji jednej zmiennej.
Prerequisites:
Wystarczy przygotowanie ze szkoły średniej.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Ma wiedzę o równoliczności zbiorów. Zna przykłady zbiorów przeliczalnych i nieprzeliczalnych. Ma wiedzę o zastosowaniach funkcji ciągłych w przedziale domkniętym. [k_1]
W01 [3/5]
Zna pojęcie pochodnej i jej interpretację geometryczną i fizyczną. Zna twierdzenie Lagrange ‘a i Tylora oraz ich zastosowania w teorii ekstremów funkcji. Ma podstawową wiedzę o konstrukcji tablic matematycznych. [k_2]
W01 [3/5]
Zna pojęcie całki nieoznaczonej i oznaczonej oraz podstawowe ich własności. Zna interpretacje fizyczną i geometryczną całki oznaczonej. Zna pojęcie całki niewłaściwej. Zna podstawowe działania na liczbach zespolonych. [k_3]
W01 [3/5]
Potrafi wykonywać podstawowe działania na zbiorach. Potrafi naszkicować wykresy funkcji elementarnych i odczytać podstawowe własności (monotoniczność, ograniczoność, okresowość, miejsca zerowe). [k_4]
U01 [2/5]
Potrafi obliczyć niezbyt trudne granice ciągów liczbowych, granice funkcji jednej zmiennej oraz potrafi zbadać zbieżność szeregów liczbowych. Potrafi obliczać pochodne. Potrafi zbadać przebieg zmienności funkcji. [k_5]
U01 [2/5]
Potrafi stosować rachunek różniczkowy w praktyce. Potrafi stosować wzór na całkowanie przez części i przez podstawienie. Potrafi stosować całkę oznaczoną do obliczania pól figur płaskich. [k_6]
U09 [2/5]
Potrafi formułować problemy w terminach macierzy oraz wykonywać operacje na macierzach i wyznacznikach. [k_7]
U09 [2/5]
Potrafi rozwiązywać układy liniowe oraz potrafi podać interpretacje geometryczną rozwiązania w przypadku jednej, dwóch lub trzech niewiadomych. [k_8]
U09 [2/5]
Potrafi rozwiązywać proste równania algebraiczne w zbiorze liczb zespolonych. [k_9]
U09 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin [k_w_1]
Egzamin pisemny. Przynajmniej 7 zadań i parę pytań z teorii
k_1 k_2 k_3 k_4 k_5 k_6 k_7 k_8 k_9
Sprawdziany pisemne [k_w_2]
Przynajmniej jedna praca pisemna z zakresu materiału I semestru
k_1 k_2 k_3 k_4 k_5 k_6 k_7 k_8 k_9
Ocenianie ciągłe [k_w_3]
Ocena pracy studentów podczas zajęć
k_1 k_2 k_3 k_4 k_5 k_6 k_7 k_8 k_9
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [k_fs_1]
Podanie treści kształcenia w postaci werbalnej z dużą ilością przykładów.
30
Przygotowanie się do egzaminu.
90 Egzamin [k_w_1]
practical classes [k_fs_2]
Studenci i prowadzący ćwiczenia dostają na pierwszym wykładzie zestaw przykładowych zadań do egzaminu (na dwa semestry, około 30 zadań). Prowadzący ćwiczenia są zobowiązani do rozwiązywania na zajęciach podobnych typów zadań.
30
Na ćwiczeniach studenci rozwiązują zadania tydzień wcześniej podane przez prowadzącego.
30 Sprawdziany pisemne [k_w_2] Ocenianie ciągłe [k_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)