Organizacja i reżyseria widowisk cz.2
Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-S1PE12.2015

Module name: | Organizacja i reżyseria widowisk cz.2 |
---|---|
Module code: | 12-PE-AN-S1-5OIR.2 |
Programme code: | 12-S1PE12.2015 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | zajęcia mają za zadanie zapoznanie studentów w sposób praktyczny z problemami związanymi z reżyserią widowisk, ze szczególnym uwzględnieniem spektakli i małych form teatralnych, a także przygotowanie studentów do ewentualnej samodzielnej pracy w tej dziedzinie twórczości; zajęcia mają także pobudzać do rozwoju potencji twórczych studenta, uświadomienie mu własnych ograniczeń i możliwości twórczych, a także do budowania własnego warsztatu działań teatralnych, animacyjnych i edukacyjnych realizowanych w przyszłości z innymi ludźmi; zajęcia łączą teorię z działaniami praktycznymi |
Prerequisites: | wymagana jest zrealizowanie modułu: organizacja i reżyseria widowisk (12-PDZ-ASK-5OIR )oraz znajomość lektur szkolnych na poziomie szkoły średniej |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
ma świadomość ciągłego doskonalenia swych umiejętności i wiedzy jako warunku samorozwoju i
wartościowych relacji osobowych, traktowanych jako podstawa działalności teatralnej, animacyjnej,
edukacyjnej i upowszechnieniowej posiadając przekonanie o wartości podejmowanych działań
[_K_1] |
K_K01 [3/5] |
jest przygotowany do poszukiwania optymalnych rozwiązań w zakresie działalności animacyjnej,
edukacyjnej i upowszechnieniowej w oparciu o nabytą wiedzę oraz doświadczenie indywidualne
w zakresie teatru, respektujących normy moralne; jest świadomy dylematów etycznych związanych
z tymi działaniami
[_K_2] |
K_K05 [2/5] |
wykazuje umiejętność samodzielnego rozwijania swoich zdolności oraz twórczego rozwiązywania
indywidualnych problemów związanych z realizacją teatralną, posiada podstawowe umiejętności
komunikacyjne związane z występami publicznymi charakteryzujące się kulturą języka ojczystego
i poszanowaniem słuchacza
[_U_1] |
K_U04 [2/5] |
ma umiejętność wykorzystywania wiedzy oraz własnych doświadczeń umożliwiających wypracowanie
własnego warsztatu pracy edukacyjnej, animacyjnej i upowszechnieniowej w zakresie teatralnych
środków, technik i metod służących rozwojowi indywidualnemu uczestników tych procesów;
wykazuje umiejętności podejmowania, inspirowania, organizowania, wspierania, podtrzymywania i
zarządzania pracą zespołową w obrębie małej grupy społecznej z wykorzystaniem metod, technik
i narzędzi pracy teatralnej; dostrzega etyczne skutki takich działań
[_U_2] |
K_U11 [2/5] |
zna metody analizy i interpretacji utworów dramatycznych i dzieł teatralnych oraz sposoby ich upowszechniania dokonując ich praktycznych weryfikacji
[_W_1] |
K_W03 [3/5] |
posiada podstawową wiedzę o odbiorcach i uczestnikach związaną z działalnością teatralną, animacyjną i upowszechnieniową
[_W_2] |
K_W15 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
kolokwium pisemne [_w_1] | weryfikacja wiedzy ze znajomości niektórych konwencji teatralnych |
_U_2 |
realizacja przedstawienia teatralnego lub/i przygotowanie scenariusza [_w_2] | student wykazuje się umiejętnością zaplanowania realizacji małej formy teatralnej w rzeczywistych warunkach (środki techniczne, budżet, zespół realizatorów) oraz wykazuje się umiejętnością współpracy, wewnętrzną dyscypliną ze świadomością dylematów etycznych związanych z tymi działaniami; poza tym musi wykazać się umiejętnością koncentracji na zadaniu polegającym na scalaniu wielu artystycznych przestrzeni (literatura, muzyka, plastyka, ruch sceniczny) |
_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
discussion classes [_fs_1] | zapoznanie się z wybranymi konwencjami teatralnymi;
zapoznanie ze scenariuszem, dokonanie obsady i podziału funkcji; przygotowanie scenografii, oprawy muzycznej, próby czytane scenariusza, realizacja sceniczna, premiera z zaproszoną widownią
lub
indywidualna praca nad scenariuszem realizacyjnym
|
30 | indywidualna lektura wskazanych tekstów z literatury przedmiotu;
przygotowanie niektórych elementów scenografii, opracowanie muzyczne oraz nauka tekstu i indywidualna praca nad tekstem
|
25 |
kolokwium pisemne [_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |