Projekty edukacyjne-metodyka konstruowania programów terapeutycznych,wychowawczych i edukacyjnych Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N1PE12.2015

Module name: Projekty edukacyjne-metodyka konstruowania programów terapeutycznych,wychowawczych i edukacyjnych
Module code: 12-PE-ZTP-N1-9PE
Programme code: 12-N1PE12.2015
Semester:
  • summer semester 2018/2019
  • summer semester 2017/2018
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Treści ćwiczeń: Projekt edukacyjny w praktyce pedagogicznej i dydaktyce (projekt a program) Wybrane rodzaje programów ze względu na cel wiodący: - program edukacyjny – analiza przykładowego programu - program terapeutyczny – analiza przykładowego programu - program wychowawczy – analiza przykładowego programu Wybrane rodzaje programów ze względu na zasięg: lokalny, szkolny, przedmiotowy, indywidualny, grupowy Metodyka tworzenia projektu edukacyjnego: - Sposób wytyczania i formułowania celów projektu - opis, diagnoza, podstawa programowa i pomysł na realizację, w różnych typach programów - dobór metod i technik -określenie specyficznych kompetencji osób wdrażających - liczba uczestników i ich dobór - zasady zbierania, porządkowania i systematyzowania treści - środki dydaktyczne, pomoce naukowe, sprzęt multimedialny w pracy nauczyciela-wychowacy - Scenariusz przebiegu zajęć - zasady tworzenia i realizacji ewaluacji programu
Prerequisites:
Zalecana realizacja efektów kształcenia – podstawy dydaktyki ogólnej
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
posiada przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w instytucjach edukacyjno-wychowawczych, potrafi zaprezentować swój program edukacyjny, potrafi podejmować dyskusje i konsultacje w ramach realizacji projektów edukacyjnych [_K_1]
K_K07 [1/5] KN_K07 [1/5]
potrafi w sowich działaniach postępować metodycznie, trzymając się ustalonej struktury i procedury tworzenia projektów edukacyjnych [_K_2]
K_K08 [1/5] KN_K01 [1/5] KN_K02 [1/5] KN_K06 [1/5] KN_K07 [1/5]
potrafi wybrać i dostosować odpowiednie metody, techniki i korzystać z dobrych praktyk, w celu zbudowania projektu edukacyjnego [_U_1]
K_U09 [1/5] KN_U07 [1/5]
potrafi pracować i współdziałać w zespole nad stworzeniem programu edukacyjnego: potrafi wyznaczyć sobie i innym zakres zadań, potrafi przedstawiać swoje pomysły, poszukuje twórczych rozwiązań [_U_2]
K_U13 [1/5] KN_U06 [1/5] KN_U08 [1/5] KN_U13 [1/5]
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice z zakresu: wychowania, kształcenia, edukacji oraz opieki , oraz posiada elementarną wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej [_W_1]
K_W01 [2/5] K_W03 [2/5] KNO_W01 [2/5] KN_W02 [2/5]
ma elementarną wiedzę o metodyce i procedurze tworzenia projektów edukacyjnych na potrzeby różnych form instytucji i organizacji szkolnych i wychowawczych, z uwzględnieniem różnych grup odbiorców [_W_2]
K_W15 [1/5] K_W16 [2/5] KNO_W02 [1/5] KN_W07 [1/5] KN_W10 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości podstawowych pojęć i procedury tworzenia projektu edukacyjnego
_W_1 _W_2
projekt [_w_2]
sprawdzenie, weryfikacja i ocena pracy zespołowej zawierającej autorski program: - do wyboru: edukacyjny, wychowawczy, terapeutyczny - prezentacja projektu/przeprowadzenie części projektu
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_fns_1]
metoda podająca (wspomagana prezentacją multimedialną); metoda projektów; sprawdzenie, weryfikacja i ocena przygotowania i prezentacji projektów
14
lektura podstawowa i uzupełniająca; wykonanie grupowego projektu zawierającego autorski program: - do wyboru: edukacyjny, wychowawczy, terapeutyczny przygotowanie i przedstawienie prezentacji projektu
65 kolokwium [_w_1] projekt [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)