Podstawy Filozofii
Field of study: Music Education
Programme code: 13-N1EM12.2014

Module name: | Podstawy Filozofii |
---|---|
Module code: | 13-EM-S1-FIL |
Programme code: | 13-N1EM12.2014 |
Semester: | summer semester 2014/2015 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Realizacja modułu Filozofia, pozwala studentowi zrozumieć mechanizm procesów przemian sposobów myślenia, co tworzy podstawę dla
komunikacji pomiędzy różnymi poziomami kultury i wykształca umiejętności prowadzenia dialogu interdyscyplinarnego; zapoznaje się
z różnymi strategiami intelektualnymi, zdobywa umiejętności formułowania sądów, prowadzenia dyskusji; poszerzania optyki poprzez
włączanie w zakres swojej analizy przeciwstawnych punktów widzenia. Ogólnie celem zajęć jest zainicjowanie systematycznego i krytycznego wysiłku myślenia i osiąganie wyższego poziomu intelektualnej i aksjologicznej dojrzałości studentów.
|
Prerequisites: | Ogólna wiedza humanistyczna na poziomie absolwenta liceum. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Dysponuje wiedzą o roli, znaczeniu intelektualizacji filozoficznych uwarunkowań w różnych przestrzeniach
aktywności twórczej, w tym również o zależnościach kulturowych, historycznych dyskursu o sztuce.
[13-EM-S1-FIL_1] |
K_W07 [3/5] |
Potrafi wskazać zależności i różnice pomiędzy praktycznym doświadczaniem sztuki a jej teoretycznym ujęciem; jest świadomy kulturotwórczej roli edukacji. Potrafi wskazać powiązania i ma świadomość ścisłych zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami doświadczenia sztuki, ale też uprawiania i edukowania sztuki. [13-EM-S1-FIL_2] |
K_W14 [3/5] |
Jest zdolny do samodzielnej argumentacji, wyrażania sądów i ich obrony w tematyce społecznej, naukowej, etycznej
i artystycznej.
[13-EM-S1-FIL_3] |
K_U16 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Wygłoszenie referatu [FIL_w_1] | Umiejętność połączenia przekazu merytorycznego z formą prezentacji – umiejętność
wykorzystania metod aktywizujących; przeprowadzenia krótkiego repetytorium porządkującego wiadomości i umożliwiającego bezpośrednią weryfikację wiadomości nabytych w trakcie zajęć.
|
13-EM-S1-FIL_1 |
Wystąpienia ustne [FIL_w_2] | Czynny udział w zajęciach, uczestnictwo w dyskusjach, oczytanie w zakresie lektur
podstawowych i dodatkowych.
|
13-EM-S1-FIL_3 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [FIL_fn_1] | Wykłady z filozofii są uporządkowane najpierw w porządku diachronicznym: przedstawiane dzieje podstawowych koncepcji filozoficznych; następnie uporządkowane są systematycznie, tj. według głównych zagadnień
ontologicznych, teoriopoznawczych
i aksjologicznych.
|
7 | Zapoznanie się z treścią lektur uzupełniających treść wykładu. |
23 |
Wystąpienia ustne [FIL_w_2] |
practical classes [FIL_fn_2] | Przygotowanie referatu, kształcenie umiejętności wyboru treści istotnych
i sposobu ich prezentacji; praca nad tekstem: ćwiczenia w rozpoznawaniu założeń głównych i pomocniczych, sposobów prowadzenia argumentacji;
|
7 | Indywidualna lektura wybranych tekstów; celem przygotowania referatu; opracowanie sposobu przedstawienia nabytej wiedzy. |
23 |
Wygłoszenie referatu [FIL_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |