Rytmikoterapia 2/TM Field of study: Music Education
Programme code: 13-N2EM12.2014

Module name: Rytmikoterapia 2/TM
Module code: 13-EM-TM-N2-RYT2
Programme code: 13-N2EM12.2014
Semester: summer semester 2014/2015
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Zajęcia w ramach modułu Rytmikoterapia 2 są kontynuacją realizacji wybranych zagadnień związanych z metodą rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a i rozległymi możliwościami jej wykorzystania w działaniach terapeutycznych, szczególnie w zakresie muzykoterapii aktywnej stosowanej na rzecz osób niepełnosprawnych. W ramach modułu przewiduje się także zapoznanie studenta z różnymi możliwościami korelowania metody rytmiki z wybranymi metodami, koncepcjami i technikami wykorzystywanymi w terapii poprzez muzykę i/lub ruch.
Prerequisites:
Wymagana wiedza ogólna z zakresu: zasad muzyki (rytm muzyczny, metrum muzyczne, zjawiska rytmiczno-metryczne), form muzycznych (pojęcie formy muzycznej, systematyka form muzycznych, elementy dzieła muzycznego, elementarne współczynniki formy) i historii muzyki (epoki, style, kierunki, techniki) oraz realizacja efektów kształcenia modułów: Rytmikoterapia 1, Teoretyczne podstawy muzykoterapii 1, Podstawy arteterapii 1.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Posiada wiedzę, dotyczącą metody wychowania muzycznego E. Jaques-Dalcroze’a oraz jej usytuowania w działaniach edukacyjnych i terapeutycznych. [13-EM-TM-N2-RYT2_1]
K_W14 [4/5] K_W15 [4/5]
Ma umiejętność tworzenia zajęć z zakresu muzykoterapii aktywnej z wykorzystaniem założeń, idei, celów i zadań metody rytmiki Jaques-Dalcroze’a oraz potrafi je umiejscowić w procesie terapeutycznym prowadzonym na rzecz osób niepełnosprawnych w różnego rodzaju placówkach pozaszkolnych [13-EM-TM-N2-RYT2_2]
K_U16 [4/5] K_U17 [3/5]
Umie organizować i realizować działania muzykoterapeutyczne oparte na metodzie Jaques-Dalcroze’a, korelując je z innymi zajęciami prowadzonymi w placówkach pozaszkolnych. [13-EM-TM-N2-RYT2_3]
K_U06 [4/5] K_U17 [4/5]
Dysponuje umiejętnością realizowania działań muzykoterapeutycznych stanowiących kompilację metody rytmiki z innymi metodami, koncepcjami i technikami znajdującymi zastosowanie w procesie psychoruchowego usprawniania człowieka niepełnosprawnego. [13-EM-TM-N2-RYT2_4]
K_U16 [4/5] K_U17 [4/5]
Zna literaturę związaną z metodą rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a, a szczególnie z możliwościami jej wykorzystania w edukacji i terapii. [13-EM-TM-N2-RYT2_5]
K_W03 [3/5] K_W07 [3/5]
Ma potrzebę nieustannego doskonalenia się przez doświadczenie osobiste i potrafi je wykorzystać w działaniach muzykoterapeutycznych z zastosowaniem metody rytmiki, a służących stymulowaniu rozwoju osób niepełnosprawnych. [13-EM-TM-N2-RYT2_6]
K_K02 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
kolokwium pisemne [RYT2_w_1]
sprawdzenie wiedzy związanej z terapeutycznymi możliwościami zastosowania rytmiki w działaniach edukacyjnych i terapeutycznych
13-EM-TM-N2-RYT2_1 13-EM-TM-N2-RYT2_5
zaliczenie praktyczne [RYT2_w_2]
realizacja własnej koncepcji zajęć muzykoterapeutycznych, wykorzystujących elementy metody rytmiki, z jednoczesnym określeniem ich celowości i krytyczną analizą przeprowadzonych zajęć
13-EM-TM-N2-RYT2_2 13-EM-TM-N2-RYT2_3 13-EM-TM-N2-RYT2_4 13-EM-TM-N2-RYT2_5 13-EM-TM-N2-RYT2_6
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [RYT2_fn_1]
- prezentacja z uwzględnieniem różnych sposobów realizacji ćwiczeń, znajdujących najczęstsze zastosowanie w muzykoterapii aktywnej w oparciu o metodę Jaques-Dalcroze’a; - prezentacja możliwości korelowania metody rytmiki z innymi metodami, koncepcjami, technikami stosowanymi w terapii poprzez muzykę i/lub ruch
7
- aktywne, twórcze uczestnictwo w realizacji zadań z zakresu rytmikoterpii w celu doskonalenia własnych dyspozycji psychomotorycznych, umożliwiających efektywne prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metody; - przegląd literatury dotyczącej metody rytmiki i jej terapeutycznych możliwości; - przygotowanie opisu przykładowych zajęć wykorzystujących elementy metody rytmiki
43 kolokwium pisemne [RYT2_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)