Antropologia codzienności
Field of study: Ethnology
Programme code: 12-S1ET12.2015
| Module name: | Antropologia codzienności |
|---|---|
| Module code: | 12-ET-AS-S1-1AC |
| Programme code: | 12-S1ET12.2015 |
| Semester: | summer semester 2015/2016 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Zapoznanie – na tle historii socjologii i antropologii – z teoretycznymi koncepcjami badań dotyczących życia codziennego. W tym kontekście przegląd niektórych teorii, jak etnometodologii, tzw. teorii dramaturgicznej, koncepcji A. Schutza oraz interakcjonizmu symbolicznego. Poddane analizie zostaną wybrane aspekty życia codziennego, w tym związane z konsumpcją, pracą i emocjami banalnej powszedniości. |
| Prerequisites: | (no information given) |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
student potrafi wpływać na rozumienie i kształtowanie sfery kulturowo-społecznej w kontekście relacji codzienności [_K_1] |
K_K05 [4/5] |
potrafi pracować w grupie, oraz przetwarzać zdobytą wiedzę na użytek społeczny [_K_2] |
K_K02 [4/5] |
student potrafi wskazać skąd wzięło się zainteresowanie codziennością, a co za tym idzie potrafi uzmysłowić sobie w jaki sposób etnologia kształtuje swój przedmiot badań [_U_1] |
K_U02 [5/5] |
potrafi wskazać i zanalizować, które ze zjawisk wchodzą w obszar badania codzienności [_U_2] |
K_U01 [4/5] |
potrafi sprawnie analizować zjawiska kultury codzienności [_U_3] |
K_U02 [5/5] |
student zna etnologiczne i antropologiczne koncepcje dotyczące badania codzienności. Ma odstawowe, teoretyczne ugruntowanie takich koncepcji jak etnometodologia, tzw. teorii dramaturgiczna, koncepcji A. Schütza oraz interakcjonizmu symbolicznego [_W_1] |
K_W04 [4/5] |
student zna historyczny kontekst, z jakiego wychodzą badania codzienności [_W_2] |
K_W03 [4/5] |
student zna kulturowe i społeczne ramy współczesności w jakich pojawia się refleksja nad codziennością [_W_3] |
K_W06 [5/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Esej [_w_1] | Sprawdzenie znajomości podejmowanej problematyki oraz wykorzystania zdobytej wiedzy w analizowaniu zjawisk codzienności |
_U_2 |
| wypowiedz ustna [_w_2] | Sprawdzenie stopnia znajomości ukształtowania się badań i teorii dotyczących badania codzienności. Rozpoznanie stopnia umiejętności przeniesienia teorii na grunt praktyki i badań społecznych. Sprawdzenie stopnia znajomości historycznego kontekstu badań kultury codzienności. Sprawdzenie stopnia umiejętności wpisania analizowanych zjawisk codzienności w szerszy kulturowo-społeczny kontekst współczesności |
_K_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| laboratory classes [_fs_1] | analiza materiałów i literatury pomocniczej, tekstów źródłowych i uzupełniających. Antropologiczna interpretacja elementów codzienności, dyskusja |
15 | praca z literaturą uzupełniającą, analiza tekstów obowiązkowych dla przedmiotu badań, opracowanie elementów codzienności z punktu widzenia antropologii w oparciu o materiały multimedialne |
40 |
Esej [_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||