Dylematy filozoficzno-egzystencjalne w późnej starości Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2015

Module name: Dylematy filozoficzno-egzystencjalne w późnej starości
Module code: 12-PE-PSG-N2-4DED
Programme code: 12-N2PE12.2015
Semester:
  • winter semester 2017/2018
  • winter semester 2016/2017
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
- uzyskanie przez studenta wiedzy o problemy i dylematy filozoficzno-egzystencjalnych późnej dorosłości oraz o antropologiczno-aksjologicznych założeniach działań na rzecz osób w okresie późnej dorosłości; - zrozumienie roli doświadczanych przez osoby w późnej dorosłości problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych dla ich funkcjonowania w życiu społecznym; - rozwinięcie umiejętności rozpoznawania, porównywania i oceniania problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych okresu późnej dorosłości.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
widzi starszego człowieka i właściwe mu problemy i dylematy filozoficzno-egzystencjalnych późnej dorosłości z różnych punktów odniesienia w sensie holistycznym, dostrzega, diagnozuje i umiejętnie reaguje na zjawiska związane z socjalizacją, kształceniem, opieką w okresie późnej dorosłości [_K_1]
K_K03 [3/5]
charakteryzuje się właściwym nastawieniem do ludzi w wieku senioralnym i tej fazy życia (postawą szacunku i zrozumienia), a także umiejętnością właściwego zachowania się wobec człowieka cierpiącego i umierającego; cechuje się moralnym, opartym na zasadach etyki społecznej, sposobie działania i postępowania oraz unikaniem działań, zachowań i postaw relatywistycznych [_K_2]
K_K05 [3/5]
potrafi samodzielnie i krytycznie analizować teksty filozoficzne i refleksję egzystencjalną, potrafi formułować, klasyfikować i rozwiązywać problemy filozoficzno-egzystencjalne późnej dorosłości; dzięki właściwemu rozpoznaniu problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych późnej dorosłości potrafi projektować efektywne działania kulturalne, pomocowe i terapeutyczne dla osób starszych [_U_1]
K_U02 [4/5]
ma rozwinięte umiejętności w zakresie różnych form wypowiedzi, a w szczególności potrafi w sposób zwięzły i zrozumiały dla odbiorców wyrażać myśli dotyczące problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych późnej dorosłości, stosując różnych kanałów i technik komunikacyjnych [_U_2]
K_U03 [3/5]
zna terminologię używaną w antropologii filozoficznej i etyce społecznej oraz rozumie jej źródła i właściwe sposoby zastosowania w geragogice [_W_1]
K_W01 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę o antropologicznych uwarunkowaniach opieki międzyludzkiej i wsparcia społecznego; potrafi rozpoznawać i analizować dylematy filozoficzno-egzystencjalne późnej dorosłości oraz zna strategie asymilacyjne i akomodacyjne dotyczące funkcjonowania osób starszych w zróżnicowanych i ulegających zmianie warunkach społecznych [_W_2]
K_W05 [3/5] K_W06 [2/5] K_W08 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
wykonanie i prezentacja - wraz z dyskusją - na ćwiczeniach pisemnych prac własnych studenta [_w_1]
przygotowanie i omówienie analizy – w postaci prac pisemnych – wybranych problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych okresu późnej dorosłości w kontekście pojęć, koncepcji antropologicznych i systemów pedagogicznych
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
prezentacja multimedialna [_w_2]
przygotowanie i omówienie analizy – w postaci prezentacji multimedialnej – wybranych problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych okresu późnej dorosłości w kontekście pojęć, koncepcji antropologicznych i systemów pedagogicznych
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_fns_1]
dyskusja wiedzotwórcza na podstawie przygotowanych i omawianych przez studentów prac pisemnych oraz prezentacji
5
studenci w grupach czteroosobowych gromadzą wiedzę na podstawie dostępnej literatury, źródeł internetowych oraz wywiadów z pracownikami społecznymi, a następnie przygotowują pisemny projekt
45 wykonanie i prezentacja - wraz z dyskusją - na ćwiczeniach pisemnych prac własnych studenta [_w_1] prezentacja multimedialna [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)