Seminarium magisterskie 3
Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2015
| Module name: | Seminarium magisterskie 3 |
|---|---|
| Module code: | 12-PE-PSS-N2-4SM.3 |
| Programme code: | 12-N2PE12.2015 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | exam |
| ECTS credits: | 13 |
| Description: | Celem seminarium magisterskiego jest zorganizowanie i przeprowadzenie badań, analiza otrzymanego materiału empirycznego, opracowanie rozdziału/rozdziałów empirycznych pracy, zredagowanie całości pracy, opracowanie ostatecznej wersji pracy magisterskiej; przygotowanie do egzaminu i obrony . Seminarium związane jest ściśle z problematyką specjalności opiekuńczo-wychowawczej, praca ma poszerzać wiedzę i kompetencje zawodowe studenta. |
| Prerequisites: | Realizacja efektów kształcenia modułów w zakresu kształcenia ogólnego, podstawowego, kierunkowego. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy badacza, pedagoga-praktyka [_K_1] |
K_K03 [3/5] |
jest wrażliwa/y na problemy edukacyjne, gotowa/y do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne; potrafi sformułować wnioski i postulaty dla praktyki pedagogicznej wynikające z podjętych w ramach pracy magisterskiej poczynań badawczych [_K_2] |
K_K07 [3/5] |
posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów badawczych, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i metodologicznych, poglądów różnych autorów, kierując się zasadami etycznymi; wypowiada się przy użyciu różnych kanałów komunikacyjnych [_U_1] |
K_W16 [3/5] |
posiada rozwinięte umiejętności badawcze: opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań w obrębie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej;
potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych, prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarach praktycznych związanych z tematyką pracy magisterskiej [_U_2] |
K_U03 [3/5] |
rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice, zna formalne zasady i warunki pisania i obrony pracy magisterskiej (w tym przebiegu egzaminu dyplomowego);
ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych i stosuje ją w pisaniu pracy magisterskiej [_W_1] |
K_W04 [3/5] |
ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych; wykorzystuje tą wiedzę wykazując dbałość o logikę i spójność treści poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej;
charakteryzuje się właściwą postawą etyczną względem własnej pracy i prowadzonych poczynań badawczych [_W_2] |
K_W08 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| praca magisterska [_w_1] | ocena sposobu organizacji i przeprowadzenia badań, umiejętności analizy otrzymanego materiału empirycznego, opracowania rozdziału/rozdziałów empirycznych pracy, ocena całej pracy. |
_K_1 |
| egzamin [_w_2] | wynik obrony pracy magisterskiej |
_K_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| seminar [_fns_1] | metoda słowna, problemowa, dyskusja, krytyczna ocena i analiza materiałów |
25 | organizacja i przeprowadzenie badań, analiza otrzymanego materiału badawczego, opracowanie rozdziału/rozdziałów empirycznych pracy, redakcja całej pracy, przygotowanie ostatecznej wersji pracy;
przygotowanie do obrony pracy magisterskiej. |
285 |
praca magisterska [_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||