Gerontologia społeczna Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2015

Module name: Gerontologia społeczna
Module code: 12-PE-PSG-N2-2GS
Programme code: 12-N2PE12.2015
Semester:
  • winter semester 2016/2017
  • winter semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Zapoznanie studentów z podstawowymi terminami z zakresu gerontologii, starzenie się (starość demograficzna, wiek kalendarzowy, biologiczny, psychologiczny oraz socjalny). Ponadto student będzie znał typy starości okresy starzenia się, czynniki decydujące o przystosowaniu się do starości. Zapobieganie patologicznej starości w ramach instytucjonalnych form wparcia osób starszych.
Prerequisites:
Zalecana realizacja efektów kształcenia z zakresu psychologii rozwojowej.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
jest świadomy konieczności kształtowania i promowania pozytywnych postaw wobec starości i osób starszych [_K_1]
K_K05 [3/5] K_K06 [2/5]
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie; posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk i zagadnień dotyczących starości; potrafi w sposób zwięzły i zrozumiały dla odbiorców wyrażać swoje myśli i prowadzić polemiki przy uzyciu różnych kanałów komunikacyjnych [_U_1]
K_U01 [3/5] K_U03 [3/5] K_U04 [3/5]
umie właściwie ocenić działania adekwatne do potrzeb danej społeczności lokalnej w trzecim wieku; umie samodzielnie dokonywać oceny różnych form pomocy i opieki nad osobami starszymi wymagającymi wsparcia i opieki, stawiać pytania dotyczące problemów opieki i możliwości ich rozwiązywania [_U_2]
K_U08 [4/5] K_U10 [4/5]
ma wiedzę w zakresie podstawowych pojęć dotyczących starości i wielokierunkowej działalności profilaktycznej oraz prewencji patologizacji życia osób starszych; ma wiedzę o procesie starzenia się, czynnikach wywołujących starzenie się i starości - zna kryteria związane z normą rozwojową osób w podeszłym wieku, wyznaczające prawidłowości i potencjalne zaburzenia ich funkcjonowania pod względem organicznym i behawioralnym; zna potrzeby (zdrowotne, emocjonalne, społeczne) osób starszych [_W_1]
K_W01 [4/5] K_W05 [4/5] K_W06 [4/5]
zna instytucjonalne formy pomocy ludziom starszym, z uwzględnieniem specyfiki organizacji współczesnych systemów interpersonalnego i społecznego wsparcia osób starszych i ich rodzin; ma pogłębioną wiedzę o opiece międzyludzkiej, wsparciu społecznym, wychowaniu w kontekście wzajemnego oddziaływania kultury i człowieka; ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą przekazu kulturowego realizowanego w różnego typu placówkach i organizacjach działających na rzecz seniorów [_W_2]
K_W03 [3/5] K_W07 [3/5] K_W09 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
ocena przygotowanego referatu/ [_w_1]
ocenie zostanie poddana rzetelność i trafność przygotowanego referatu/prezentacji oraz umiejętności studenta
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
kolokwium [_w_2]
sprawdzian ustny/pisemny
_W_1 _W_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_fns_1]
prezentacja referatu/prezentacji z zakresu gerontologii społecznej; przedstawienie działalności instytucji lokalnej na rzecz seniorów; sprawdzian ustny/pisemny
5
przygotowanie referatu/prezentacji z zakresu gerontologii społecznej; poznanie lokalnej instytucji działającej na rzecz ludzi w podeszłym wieku; przegląd i analiza literatury obowiązkowej/uzupełniającej
70 ocena przygotowanego referatu/ [_w_1] kolokwium [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)