Diagnoza i terapia osób z niepełnosprawnością ruchową Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2015

Module name: Diagnoza i terapia osób z niepełnosprawnością ruchową
Module code: 12-PE-PETP-N2-3DTONR
Programme code: 12-N2PE12.2015
Semester:
  • summer semester 2016/2017
  • summer semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Treści programowe ćwiczeń: Zapoznanie studenta z podstawowymi jednostkami chorobowymi i skutkami urazów powodujących niepełnosprawność ruchową. Zapoznanie studenta z podstawowymi technikami diagnostycznymi z zakresu dysfunkcji narządu ruchu. Wskazanie na jedność rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka, praca z dzieckiem lub osobą dorosłą dotkniętą dysfunkcją narządu ruchu. Poznanie podstawowych technik i metod rehabilitacji ruchowej i medycznej.
Prerequisites:
Wiedza o budowie i funkcjonowaniu człowieka z zakresu szkoły średniej oraz studiów I stopnia.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
docenia znaczenie nauk pedagogicznych i medycznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych [_K_1]
K_K02 [2/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne oraz medyczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. [_K_2]
K_K07 [4/5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [_K_3]
K_K08 [4/5]
potrafi rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) I nowoczesnych technologii (ICT) [_U_1]
K_U04 [4/5]
potrafi wykorzystać typowe metody terapeutyczne i procedury do realizacji zadań związanych z różnymi sferami dzielności medycznej i paramedycznej [_U_2]
K_U03 [4/5] K_U09 [4/5]
potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wskazać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych [_U_3]
K_U12 [2/5]
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych (medycznych) [_W_1]
K_W01 [4/5]
ma rozszerzoną wiedzę o jednostkach chorobowych i przyczynach niepełnosprawności ruchowej, wraz z możliwością oddziaływań terapeutycznych [_W_2]
K_W07 [4/5]
ma rozszerzoną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturowej i pomocowej [_W_3]
K_W12 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
zaliczenie pisemne [_w_1]
z teorii na podstawie testu uzupełnień/wyboru
_K_1 _K_2 _U_2 _W_1 _W_2
ocena aktywności studenta w trakcie zajęć i z własnej pracy [_w_2]
studenci opracowują i przedstawiają własne prezentacje ze szczegółowych tematów ćwiczeń,
_K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _W_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_fns_1]
Przekazanie wiedzy teoretycznej; indywidualna prezentacja przygotowanych materiałów dydaktycznych; praca w grupie
10
zgłębienie i utrwalenie wiedzy teoretycznej przekazanych w trakcie ćwiczeń; przygotowanie referatu, prezentacji multimedialnej, posteru na ćwiczenia; studium przypadku ze wskazaniem zakresu miejsca i roli asystenta osoby niepełnosprawnej
80 zaliczenie pisemne [_w_1] ocena aktywności studenta w trakcie zajęć i z własnej pracy [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)