Współpraca przedszkola z rodzicami i środowiskiem Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2015

Module name: Współpraca przedszkola z rodzicami i środowiskiem
Module code: 12-PE-WD-N2-5WZR
Programme code: 12-N2PE12.2015
Semester:
  • winter semester 2017/2018
  • winter semester 2016/2017
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
w wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metod i form współpracy ze środowiskiem rodzinnym dziecka i środowiskiem lokalnym. Potrafi zaplanować i zrealizować obieg informacji o postępach w rozwoju dziecka w ramach diagnozy przedszkolnej. Potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia pedagogizacyjne dla rodziców. Zna i stosuje różnorodne metody i formy komunikacji ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym dziecka. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane w własnym rozwojem zawodowym w zakresie współpracy przedszkola z rodzicami.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [3/5] KN_K01 [3/5] KNO_K02 [3/5]
utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych [_K_2]
K_K04 [3/5] KN_K03 [3/5] KN_K05 [3/5] KNO_K01 [3/5]
potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych [_U_1]
K_U09 [3/5] KN_U14 [3/5] KN_U15 [3/5]
posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi [_U_2]
K_U05 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_U12 [3/5]
potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych [_U_3]
K_U10 [3/5] KNO_U03 [3/5] KN_U10 [3/5] KN_U11 [3/5] KN_U13 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych [_W_1]
K_W07 [3/5] KN_W04 [3/5]
ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych [_W_2]
K_W08 [3/5] KN_W05 [3/5] KN_W08 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej [_W_3]
KN_W12 [3/5] KN_W13 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
praca pisemna [_w_1]
studia literatury psychologicznej i pedagogicznej z zakresu planowania i dokumentowania pracy w przedszkolu
_W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie, oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia i analizowania działalności placówek wychowania przedszkolnego i zagadnień z nią związanych
_U_3 _W_1 _W_2 _W_3
projekt [_w_3]
sprawdzenie czy student potrafi przedstawić opis zmian koniecznych i potrzeb – jego zdaniem, do lepszego funkcjonowania instytucji przedszkola z uwzględnieniem najnowszych europejskich rozwiązań w dziedzinie edukacji przedszkolnej (próba stworzenia nowego, lepszego modelu placówki przedszkolnej).
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3 _W_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_fns_1]
metoda projektów metoda projektów prezentacje – przedstawienie przez studentów efektów grupowej pracy działania praktycznego, poglądowa, poszukująca, waloryzacyjna
5
wykonanie grupowego projektu dotyczącego form współpracy przedszkola z rodzinnym domem dziecka wykonanie grupowego projektu dotyczącego form współpracy ze środowiskiem lokalnym przedszkola zebranie materiału i przygotowanie grupowej prezentacji przygotowanie materiałów i analiza zagadnienia
70 praca pisemna [_w_1] prezentacja [_w_2] projekt [_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)