Podstawy zarządzania i marketingu w pracy doradcy i infobrokera historycznego Field of study: Historical Advising and Infobrokering
Programme code: 05-S1IH16.2016

Module name: Podstawy zarządzania i marketingu w pracy doradcy i infobrokera historycznego
Module code: 05-IDH-S1-027
Programme code: 05-S1IH16.2016
Semester: summer semester 2018/2019
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Celem modułu pozostaje zapoznanie studentów z podstawami zarządzania i marketingu w kontekście wykonywania zawodu doradcy i infobrokera historycznego. Wśród poruszanych zagadnień znajdują się m.in.: kwestie: marketingu (terminologii, ewolucji koncepcji marketingowej); badań marketingowych (definicja, klasyfikacja i metody badań); analizy rynków zbytu – metody segmentacji i wybór rynków docelowych; analizy konkurencji; analizy rynków zaopatrzenia i organizacji dostaw; dystrybucji – definicja, charakterystyka różnych strategii i kanałów dystrybucji, logistyka dystrybucji; metody ustalania cen, strategii cenowych, czynników wpływających na ustalenie poziomu cen; promocji – definicja i charakterystyki reklamy, wspierania sprzedaży, public relations i publicity; etapów kampanii promocyjnej; planu marketingowego i elementów marketing–mix.
Prerequisites:
Wiedza wyniesiona ze szkół niższego szczebla
Key reading:
1.Zarządzanie, red. A.K Koźmiński, W. Piotrowski. Warszawa 2006; 2.R. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa 2004; 3.P. Kotler, Marketing. Poznań 2006; 4.Komunikowanie się w marketingu, red. H. Mruk. Warszawa 2004
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Posiada uporządkowaną wiedzę ogólną (w zakresie terminologii i teorii) z zakresu zarządzania i marketingu, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego [05-IDH-S1-027_1]
IDH1A_W03 [3/5]
Posiada podstawową wiedzę o powiązaniach historii z zarządzaniem i marketingiem, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego [05-IDH-S1-027_2]
IDH1A_W05 [3/5]
Posiada podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych ustaleniach badawczych w zakresie zarządzania i marketingu, potrzebnych do pozyskiwania informacji i wykorzystywania ich w procesie popularyzacji [05-IDH-S1-027_3]
IDH1A_W06 [3/5]
Potrafi samodzielnie pozyskiwać wiedzę i rozwijać umiejętności (z zakresu zarządzania i marketingu), pracując pod kierunkiem opiekuna naukowego [05-IDH-S1-027_4]
IDH1A_U03 [3/5]
Potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym i popularyzatorskim, wykorzystując różne możliwości udziału [05-IDH-S1-027_5]
IDH1A_K06 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Odpowiedź ustna / inna praca pisemna [05-IDH-S1-027_w_1]
Przygotowanie pracy pisemnej (odpowiedzi ustnej) ma na celu weryfikację podstawowej wiedzy i umiejętności
05-IDH-S1-027_1 05-IDH-S1-027_2 05-IDH-S1-027_3 05-IDH-S1-027_4 05-IDH-S1-027_5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [05-IDH-S1-027_fs_1]
Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. dyskusji, pracy pod kierunkiem)
20
Praca z literaturą
40 Odpowiedź ustna / inna praca pisemna [05-IDH-S1-027_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)