Podstawy komunikacji społecznej i medialnej
Field of study: Historical Advising and Infobrokering
Programme code: 05-S1IH16.2016

Module name: | Podstawy komunikacji społecznej i medialnej |
---|---|
Module code: | 05-IDH-S1-026 |
Programme code: | 05-S1IH16.2016 |
Semester: | summer semester 2018/2019 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Celem realizacji modułu pozostaje m.in. zapoznanie studentów z różnorodnymi teoriami wyjaśniającymi procesy komunikacyjne zachodzące w różnych układach i przestrzeniach życia; ukształtowanie umiejętności formułowania i interpretowania odpowiednich przekazów (w tym z wykorzystaniem tzw. nowych mediów); zwrócenie uwagi na rangę procesów komunikacyjnych z wykorzystaniem ITC oraz doskonalenie kompetencji komunikacyjnych. Wśród poruszanych zagadnień znajdują się m.in.: definicje i konstrukcja procesu komunikowania; koncepcje teoretyczne dotyczące komunikacji społecznej; modele i założenia dotyczące komunikacji społecznej (interpersonalnej, grupowej, masowej – media, międzykulturowej); społeczeństwo sieci; świat reprezentowany w mediach, reklama jako przykład masowego przekazu perswazyjnego; determinanty skuteczności przekazu reklamowego; zachowania komunikacyjne w marketingu; zasady budowania przekazu perswazyjnego w działalności społecznej i edukacyjnej.
|
Prerequisites: | Wiedza z zakresu szkoły gimnazjalnej oraz ponadgimnazjalnej (z wiedzy o społeczeństwie). |
Key reading: | 1.D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2010.
2.E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej (przekł. z ang. O. i W. Kubińscy oraz M. Kacmajor). Gdańsk 2003.
3.Komunikacja społeczna w świecie realnym, red. M. Baryluk, M. Wawrzak-Chodaczek. Toruń 2008.
4.Komunikacja społeczna w świecie wirtualnym, red. M. Wawrzak-Chodaczek. Toruń 2008.
5.Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 2000.
6.Studia z teorii komunikowania masowego, red. B. Dobek- Ostrowska. Wrocław 1999.
|
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Posiada świadomość kompleksowej natury języka, jego ewolucji i znaczeń, niezbędnych dla właściwego odczytywania pozyskiwanych komunikatów [05-IDH-S1-026_1] |
IDH1A_W09 [4/5] |
Posiada umiejętność budowania samodzielnej wypowiedzi (także z wykorzystaniem tzw. nowych mediów), w której wykorzystuje pozyskane informacje, merytoryczne argumenty (także opinie innych autorów) i formułuje samodzielne wnioski [05-IDH-S1-026_2] |
IDH1A_U06 [3/5] |
Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacyjnych oraz metod i technik komunikowania się (w języku polskim i obcym). [05-IDH-S1-026_3] |
IDH1A_U07 [5/5] |
Potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym i popularyzatorskim, wykorzystując różne kanały komunikacji (także poprzez tzw. nowe media). [05-IDH-S1-026_4] |
IDH1A_K06 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Test [05-IDH-S1-026_w_1] | Pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności i kompetencje społeczne |
05-IDH-S1-026_1 |
Odpowiedź ustna / inna praca pisemna [05-IDH-S1-026_w_2] | Przygotowanie pracy pisemnej (odpowiedzi ustnej) ma na celu weryfikację podstawowej wiedzy z zakresu wiedzy o komunikacji społecznej i medialnej oraz umiejętności interpersonalnych. |
05-IDH-S1-026_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [05-IDH-S1-026_fs_1] | Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. dyskusji, pracy pod kierunkiem) |
20 | Praca z literaturą |
40 |
Test [05-IDH-S1-026_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |