Podstawy komunikacji społecznej i medialnej Field of study: Historical Advising and Infobrokering
Programme code: 05-S1IH16.2016

Module name: Podstawy komunikacji społecznej i medialnej
Module code: 05-IDH-S1-026
Programme code: 05-S1IH16.2016
Semester: summer semester 2018/2019
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Celem realizacji modułu pozostaje m.in. zapoznanie studentów z różnorodnymi teoriami wyjaśniającymi procesy komunikacyjne zachodzące w różnych układach i przestrzeniach życia; ukształtowanie umiejętności formułowania i interpretowania odpowiednich przekazów (w tym z wykorzystaniem tzw. nowych mediów); zwrócenie uwagi na rangę procesów komunikacyjnych z wykorzystaniem ITC oraz doskonalenie kompetencji komunikacyjnych. Wśród poruszanych zagadnień znajdują się m.in.: definicje i konstrukcja procesu komunikowania; koncepcje teoretyczne dotyczące komunikacji społecznej; modele i założenia dotyczące komunikacji społecznej (interpersonalnej, grupowej, masowej – media, międzykulturowej); społeczeństwo sieci; świat reprezentowany w mediach, reklama jako przykład masowego przekazu perswazyjnego; determinanty skuteczności przekazu reklamowego; zachowania komunikacyjne w marketingu; zasady budowania przekazu perswazyjnego w działalności społecznej i edukacyjnej.
Prerequisites:
Wiedza z zakresu szkoły gimnazjalnej oraz ponadgimnazjalnej (z wiedzy o społeczeństwie).
Key reading:
1.D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2010. 2.E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej (przekł. z ang. O. i W. Kubińscy oraz M. Kacmajor). Gdańsk 2003. 3.Komunikacja społeczna w świecie realnym, red. M. Baryluk, M. Wawrzak-Chodaczek. Toruń 2008. 4.Komunikacja społeczna w świecie wirtualnym, red. M. Wawrzak-Chodaczek. Toruń 2008. 5.Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 2000. 6.Studia z teorii komunikowania masowego, red. B. Dobek- Ostrowska. Wrocław 1999.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Posiada świadomość kompleksowej natury języka, jego ewolucji i znaczeń, niezbędnych dla właściwego odczytywania pozyskiwanych komunikatów [05-IDH-S1-026_1]
IDH1A_W09 [4/5]
Posiada umiejętność budowania samodzielnej wypowiedzi (także z wykorzystaniem tzw. nowych mediów), w której wykorzystuje pozyskane informacje, merytoryczne argumenty (także opinie innych autorów) i formułuje samodzielne wnioski [05-IDH-S1-026_2]
IDH1A_U06 [3/5]
Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacyjnych oraz metod i technik komunikowania się (w języku polskim i obcym). [05-IDH-S1-026_3]
IDH1A_U07 [5/5]
Potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym i popularyzatorskim, wykorzystując różne kanały komunikacji (także poprzez tzw. nowe media). [05-IDH-S1-026_4]
IDH1A_K06 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Test [05-IDH-S1-026_w_1]
Pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności i kompetencje społeczne
05-IDH-S1-026_1 05-IDH-S1-026_2 05-IDH-S1-026_3 05-IDH-S1-026_4
Odpowiedź ustna / inna praca pisemna [05-IDH-S1-026_w_2]
Przygotowanie pracy pisemnej (odpowiedzi ustnej) ma na celu weryfikację podstawowej wiedzy z zakresu wiedzy o komunikacji społecznej i medialnej oraz umiejętności interpersonalnych.
05-IDH-S1-026_1 05-IDH-S1-026_2 05-IDH-S1-026_3 05-IDH-S1-026_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [05-IDH-S1-026_fs_1]
Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. dyskusji, pracy pod kierunkiem)
20
Praca z literaturą
40 Test [05-IDH-S1-026_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)