Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (nowożytność powszechna XVI-XVII w.)
Field of study: Historical Advising and Infobrokering
Programme code: 05-S1IH16.2016

Module name: | Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (nowożytność powszechna XVI-XVII w.) |
---|---|
Module code: | 05-IDH-S1-005 |
Programme code: | 05-S1IH16.2016 |
Semester: | winter semester 2017/2018 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Moduł Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (nowożytność powszechna XVI-XVII w.) ma na celu zaznajomić studentów z przemianami społecznymi, jakie zaszły w omawianym okresie czasu na kontynencie europejskim i miały wpływ na rozwój szkolnictwa, życia umysłowego i artystycznego, a tym samym ukształtowały kulturę europejską. Zapoznanie studentów ze zmianami stylowymi, następującymi w sztuce europejskiej w XVI-XVIII w, jak również z dorobkiem najważniejszych artystów omawianego okresu czasu, filozofów i ludzi nauki. |
Prerequisites: | Zaliczenie modułu podstawy wiedzy o kulturze i nauce (średniowiecze powszechne)
|
Key reading: | 1.Białostocki J., Teoretycy, pisarze i artyści o sztuce 1500-1600, Gdańsk 2007;
2.Bieńkowski T., Dobrzycki J., Staropolski świat nauki, Warszawa 1998;
3.Bochnak A., Historia sztuki nowożytnej, t. 1-2, Warszawa-Kraków 1981;
4.Butterfield H., Rodowód-współczesnej nauki 1300-1800, Warszawa 1968;
5.Delumeau J., Cywilizacja Odrodzenia, różne wydania;
6.Garin E., Zodiak życia. Astrologia -w okresie Renesansu, Warszawa 1992;
7.Vasari G., Żywoty najsławniejszych malarzy, rzeźbiarzy i architektów, t. 2, 4, 7, Warszawa-Kraków 1985-1987;
8.Voise W., Początki nowożytnych nauk społecznych, Warszawa 1962;
9.Webster Ch., Od Paracelsusa do Newtona. Magia i powstanie nowożytnych nauk, Warszawa 1992.
|
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę o miejscu i znaczeniu historii jako podstawy działalności popularyzatorskiej i doradczej oraz jej roli w systemie nauk
(zwłaszcza humanistycznych)
[05-IDH-S1-005_1] |
IDH1A_W01 [3/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy i potrafi eksponować jego elementy
w ramach własnej działalności
[05-IDH-S1-005_10] |
IDH1A_K05 [3/5] |
Zna i rozumie podstawową terminologię historyczną, w zakresie potrzebnym do wykonywania obowiązków doradcy i infobrokera historycznego ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej
[05-IDH-S1-005_2] |
IDH1A_W02 [3/5] |
Posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego, ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej
[05-IDH-S1-005_3] |
IDH1A_W04 [3/5] |
Posiada podstawową wiedzę o powiązaniach historii z innymi naukami humanistycznymi i społecznymi, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego
[05-IDH-S1-005_4] |
IDH1A_W05 [2/5] |
Posiada podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych ustaleniach badawczych w zakresie nauk
humanistycznych (zwłaszcza historii), potrzebnych do pozyskiwania informacji i wykorzystywania ich w procesie popularyzacji
[05-IDH-S1-005_5] |
IDH1A_W06 [4/5] |
Posiada umiejętności wyszukiwania, analizy, oceny, selekcji i użytkowania informacji pozyskiwanych z różnych źródeł i z
wykorzystaniem różnych sposobów, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. współczesnych mediów
[05-IDH-S1-005_6] |
IDH1A_U01 [3/5] |
Potrafi samodzielnie pozyskiwać wiedzę i rozwijać umiejętności (w tym badawcze), pracując pod kierunkiem opiekuna naukowego [05-IDH-S1-005_7] |
IDH1A_U03 [3/5] |
Posiada umiejętność budowania samodzielnej wypowiedzi (także z wykorzystaniem tzw. nowych mediów), w której wykorzystuje
pozyskane informacje, merytoryczne argumenty (także opinie innych autorów) i formułuje samodzielne wnioski
[05-IDH-S1-005_8] |
IDH1A_U06 [3/5] |
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role [05-IDH-S1-005_9] |
IDH1A_K02 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin [05-IDH-S1-005_w_1] | Wiedza i umiejętności studenta zostają zweryfikowane na podstawie egzaminu pisemnego. Pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności i kompetencje społeczne. |
05-IDH-S1-005_1 |
Aktywność własna studenta [05-IDH-S1-005_w_2] | Systematyczna weryfikacja wiedzy i umiejętności studenta na każdych zajęciach |
05-IDH-S1-005_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [05-IDH-S1-005_fs_1] | Wykład wybranych zagadnień przy użyciu środków audiowizualnych |
20 | Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy teoretycznej odnoszącej się do wskazanych zagadnień. |
40 |
Egzamin [05-IDH-S1-005_w_1] |
practical classes [05-IDH-S1-005_fs_2] | (no information given) |
20 | (no information given) |
40 |
Aktywność własna studenta [05-IDH-S1-005_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |