Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (średniowiecze powszechne) Field of study: Historical Advising and Infobrokering
Programme code: 05-S1IH16.2016

Module name: Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (średniowiecze powszechne)
Module code: 05-IDH-S1-003
Programme code: 05-S1IH16.2016
Semester: summer semester 2016/2017
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Description:
Moduł Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (średniowiecze powszechne V-XV w.) ma na celu zaznajomić studentów z przemianami społecznymi, jakie zaszły w omawianym okresie czasu na kontynencie europejskim i miały wpływ na rozwój szkolnictwa, życia umysłowego i artystycznego, a tym samym ukształtowały kulturę europejską. Zapoznanie studentów ze zmianami stylowymi, następującymi w sztuce europejskiej w VI-XV w., jak również z dorobkiem najważniejszych artystów omawianego okresu czasu, filozofów i ludzi nauki.
Prerequisites:
Zaliczenie modułu podstawy wiedzy o kulturze i nauce (starożytność)
Key reading:
1.Butterfield H., Rodowód-współczesnej nauki 1300-1800, Warszawa 1968; 2.Crombie C. C. Nauka średniowieczna i początki nauki nowożytnej, t. 2: Nauka w późnym średniowieczu i na początku czasów nowożytnych w okresie XIII-XVII w. Wydanie dowolne; 3.Manteuffel T.: Historia powszechna. Średniowiecze. Wydanie dowolne; 4.Michałowski R.: Historia Powszechna. Warszawa 2009; 5.Wielgus S. Znaczenie prawa dla życia społecznego, moralnego i dla rozwoju nauki w średniowieczu, [w:] Prawo. Kultura. Uniwersytet, Lublin 1999; 6.Zientara B.: Historia powszechna średniowieczna, wydanie dowolne.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Posiada wiedzę o miejscu i znaczeniu historii jako podstawy działalności popularyzatorskiej i doradczej oraz jej roli w systemie nauk (zwłaszcza humanistycznych) [005-IDH-S1-003_1]
IDH1A_W01 [3/5]
Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy i potrafi eksponować jego elementy w ramach własnej działalności [005-IDH-S1-003_10]
IDH1A_K05 [3/5]
Zna i rozumie podstawową terminologię historyczną, w zakresie potrzebnym do wykonywania obowiązków doradcy i infobrokera historycznego, ze szczególnym uwzględnieniem historii średniowiecza [005-IDH-S1-003_2]
IDH1A_W02 [3/5]
Posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego, ze szczególnym uwzględnieniem historii średniowiecza [005-IDH-S1-003_3]
IDH1A_W04 [3/5]
Posiada podstawową wiedzę o powiązaniach historii z innymi naukami humanistycznymi i społecznymi, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego [005-IDH-S1-003_4]
IDH1A_W05 [2/5]
Posiada podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych ustaleniach badawczych w zakresie nauk humanistycznych (zwłaszcza historii średniowiecza), potrzebnych do pozyskiwania informacji i wykorzystywania ich w procesie popularyzacji [005-IDH-S1-003_5]
IDH1A_W06 [4/5]
Posiada umiejętności wyszukiwania, analizy, oceny, selekcji i użytkowania informacji pozyskiwanych z różnych źródeł i z wykorzystaniem różnych sposobów, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. współczesnych mediów [005-IDH-S1-003_6]
IDH1A_U01 [3/5]
Potrafi samodzielnie pozyskiwać wiedzę i rozwijać umiejętności (w tym badawcze), pracując pod kierunkiem opiekuna naukowego [005-IDH-S1-003_7]
IDH1A_U03 [3/5]
Posiada umiejętność budowania samodzielnej wypowiedzi (także z wykorzystaniem tzw. nowych mediów), w której wykorzystuje pozyskane informacje, merytoryczne argumenty (także opinie innych autorów) i formułuje samodzielne wnioski [005-IDH-S1-003_8]
IDH1A_U06 [3/5]
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role [005-IDH-S1-003_9]
IDH1A_K02 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin [05-IDH-S1-003_w_1]
Wiedza i umiejętności studenta zostaną zweryfikowane na podstawie egzaminu pisemnego lub ustnego (do wyboru przez studenta). W zależności id ostatecznego wyboru pomiar będzie zawierał różne typy zadań lub pytań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności i kompetencje społeczne.
005-IDH-S1-003_1 005-IDH-S1-003_2 005-IDH-S1-003_3 005-IDH-S1-003_4 005-IDH-S1-003_5
Aktywność własna studenta [05-IDH-S1-003_w_2]
Systematyczna weryfikacja wiedzy i umiejętności studenta na każdych zajęciach
005-IDH-S1-003_1 005-IDH-S1-003_10 005-IDH-S1-003_2 005-IDH-S1-003_3 005-IDH-S1-003_4 005-IDH-S1-003_5 005-IDH-S1-003_6 005-IDH-S1-003_7 005-IDH-S1-003_8 005-IDH-S1-003_9
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [05-IDH-S1-003_fs_1]
Wykład wybranych zagadnień przy użyciu środków audiowizualnych
20
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy teoretycznej odnoszącej się do wskazanych zagadnień.
40 Egzamin [05-IDH-S1-003_w_1]
practical classes [05-IDH-S1-003_fs_2]
Zajęcia z elementami dyskusji, pracy z tekstami źródłowymi, ikonografią, na których szczegółowo zostaną przedstawione wybrane zagadnienia
20
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy teoretycznej odnoszącej się do wskazanych zagadnień. Samodzielna praca studentów nad wskazanymi zagadnieniami. Przygotowanie referatu.
40 Aktywność własna studenta [05-IDH-S1-003_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)