Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (starożytność)
Field of study: Historical Advising and Infobrokering
Programme code: 05-S1IH16.2016

Module name: | Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (starożytność) |
---|---|
Module code: | 05-IDH-S1-001 |
Programme code: | 05-S1IH16.2016 |
Semester: | winter semester 2016/2017 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 5 |
Description: | W trakcie wykładów i ćwiczeń student zapozna się z aktualnym stanem badań w zakresie kultury oraz rozwoju nauki w starożytności. Wykorzystany zostanie materiał źródłowy, ilustracyjny oraz środki audiowizualne umożliwiające lepszy odbiór prezentowanego materiału. |
Prerequisites: | Wiedza historyczna adekwatna dla wcześniejszych etapów kształcenia. |
Key reading: | 1.Historia medycyny, red. T. Brzeziński, Warszawa 1995.
2.Kroeber L., Kluckhorne C., Untereiner W., Culture. A Critical Review of Concepts and Definitions, New York 1952. Łanowski J., Starowieyski M., Literatura Grecji starożytnej. Od Homera do Justyniana, Warszawa 1996.
4.Marciniak K., Mitologia grecka i rzymska. Bohaterowie ponad czasem. Opowieści o bogach i herosach. Konteksty kulturowe. Historia i współczesność, Warszawa-Bielsko-Biała 2010.
5.Reale G., Historia filozofii starożytnej. T. 1. Lublin 1994.
6.Russo L., Zapomniana rewolucja. Grecka myśl naukowa a nauka współczesna, Kraków 2005.
7.Sady W., Dzieje nauki, filozofii i religii, Kęty 2011.
8.Stabryła S., Historia kultury europejskiej. Tom 1: Starożytność, Kraków 2013.
9.Stabryła S., Zarys kultury starożytnej Grecji i Rzymu, Warszawa 2007.
|
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego,ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej
[05-IDH-S1-001_1] |
IDH1A_W04 [3/5] |
Posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi ujęciami teoretycznymi i modelami badawczymi, stosowanymi w badaniach
historycznych oraz wykorzystuje zakres pojęciowy, charakterystyczny dla tych badań, ze szczególnym uwzględnieniem wybranej
przez siebie epoki historycznej
[05-IDH-S1-001_2] |
IDH1A_U04 [4/5] |
Posiada umiejętność budowania samodzielnej wypowiedzi (także z wykorzystaniem tzw. nowych mediów), w której wykorzystuje
pozyskane informacje, merytoryczne argumenty (także opinie innych autorów) i formułuje samodzielne wnioski
[05-IDH-S1-001_3] |
IDH1A_U06 [5/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy i potrafi eksponować jego elementy
w ramach własnej działalności
[05-IDH-S1-001_4] |
IDH1A_K05 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Sprawdzian pisemny [05-IDH-S1- 001_w_1] | Pomiar będzie zawierał zadania otwarte i zamknięte weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności oraz kompetencje społeczne. |
05-IDH-S1-001_1 |
Prezentacja multimedialna [05-IDH-S1-001_w_2] | Przygotowanie prezentacji multimedialnej ma na celu weryfikację podstawowej wiedzy z zakresu wiedzy o kulturze i nauce starożytnej oraz umiejętności budowania samodzielnej wypowiedzi z użyciem tzw. nowych mediów. Student powinien się wykazać umiejętnością wykorzystania pozyskanych informacji oraz formułowania samodzielnych wniosków. |
05-IDH-S1-001_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [05-IDH-S1-001_fs_1] | Tematyka wykładu będzie obejmowała różne zagadnienia kultury starożytnej. Poruszona zostanie także tematyka związana z początkiem rozwoju tych dziedzin nauki, których korzenie sięgają starożytności począwszy od najstarszych cywilizacji Bliskiego Wschodu przez starożytną Grecję po antyczny Rzym. W trakcie wykładu będą wykorzystywane środki audiowizualne |
15 | Praca z literaturą |
55 |
Sprawdzian pisemny [05-IDH-S1- 001_w_1] |
practical classes [05-IDH-S1-001_fs_2] | W trakcie ćwiczeń omówione dokładniej zostaną zagadnienia szczególnie ważne z punktu widzenia kultury i nauki starożytnej. W trakcie zajęć wykorzystana zostanie dyskusja oraz samodzielna praca studentów pod kierunkiem prowadzącego. Zastosowanie znajdzie także materiał audiowizualny oraz fragmenty materiałów źródłowych. |
30 | Praca z literaturą oraz materiałem źródłowym |
50 |
Prezentacja multimedialna [05-IDH-S1-001_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |