Praktyka zawodowa
Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-S2PE12.2015
| Module name: | Praktyka zawodowa |
|---|---|
| Module code: | 12-PE-PETP-S2-PZ |
| Programme code: | 12-S2PE12.2015 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 1 |
| Description: | Przedmiot przygotowuje do projektowania i realizowania zajęć edukacyjnych i terapeutycznych dla osób z niepełnosprawnością , w oparciu o znajomość potrzeb i możliwości dzieci i właściwą ich diagnozę; pozwala weryfikować wiedzę teoretyczną w praktyce; inspiruje do poznawania i samooceny siebie jako terapeuty; przygotowuje do przyszłej pracy w wymiarze praktycznym (formułowanie celów i zadań edukacyjnych, opracowywanie scenariuszy zajęć i ich realizowanie z uwzględnieniem zasady indywidualizacji kształcenia, opracowywanie pomocy edukacyjnych, dokonywanie ewaluacji zajęć, wdrażanie do samokontroli i samooceny osób z niepełnosprawnością intelektualną i refleksji w działaniu oraz nad działaniem. |
| Prerequisites: | podstawowa wiedza o rozwoju osób z niepełnosprawnością |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności pedagogiczne, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [_K_1] |
K_K01 [2/5] |
przygotowuje się odpowiednio do własnej pracy, projektuje i realizuje zajęcia edukacyjne i terapeutyczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną [_K_2] |
K_K03 [3/5] |
potrafi wykorzystać właściwe metody i strategie pracy w placówkach edukacyjnych [_U_1] |
K_U05 [3/5] |
potrafi wspierać samodzielność dzieci i inspirować je do uczenia się przez całe życie [_U_2] |
K_U11 [2/5] |
potrafi ocenić własne i cudze zajęcia edukacyjne oraz wskazać obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu terapeutycznym [_U_3] |
K_U01 [3/5] |
ma wiedzę o osobach z niepełnosprawnością , ich możliwościach i potrzebach edukacyjnych [_W_1] |
K_W01 [2/5] |
ma wiedzę o metodyce pracy w placówkach edukacyjno-terapeutycznych z uwzględnieniem metod terapeutycznych [_W_2] |
K_W13 [3/5] |
ma uporządkowaną wiedzę na temat różnych środowisk wychowawczych w szczególności na temat rodzajów struktur więzi społecznych [_W_3] |
K_W09 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| dzienniczek praktyk [_w_1] | Student jest zobowiązany do prowadzenia rzetelnej informacji o obserwowanych metodach terapeutycznych oraz funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych lub mających trudności edukacyjne |
_K_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| field practice [_fs_1] | Studenci odbywają praktykę w wybranej przez siebie placówce |
45 | Obserwacja zajęć terenowych oraz czynne włączenie się do aktywnego uczestnictwa, pomocy osobom niepełnosprawnym oraz mających trudności edukacyjne |
0 |
dzienniczek praktyk [_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||