Organizacja i zarządzanie placówkami resocjalizacji w Polsce i na świecie Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015

Nazwa modułu: Organizacja i zarządzanie placówkami resocjalizacji w Polsce i na świecie
Kod modułu: 12-PE-RM-S2-OZPR
Kod programu: 12-S2PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Program modułu: Organizacja i zarządzanie w placówkach resocjalizacyjnych zapoznaje studentów z wiedzą o sposobie organizacji i zarządzaniu placówkami realizującymi zadania z zakresu resocjalizacji lub z nimi współpracują, w szczególności struktur organizacyjnych, kadrowych, systemów pracy, przeznaczenia, organów kontroli, a także specyfiki pracy resocjalizacyjnej i terapeutycznej w Polsce i na świecie. Moduł umożliwia kształtowanie umiejętności profesjonalnych kontaktów instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych, a także umiejętności tworzenia map wsparcia w środowisku lokalnym i międzynarodowym.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych [_K_1]
KN_K01 [3/5]
jest wrażliwy na problemy edukacyjne i społeczne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne [_K_2]
K_K07 [3/5]
posiada wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego na różnych stanowiskach – pedagoga, wychowawcy i innych [_U_1]
K_U06 [3/5] KN_W02 [4/5]
wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów, potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych [_U_2]
K_U03 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, realizujących zadania resocjalizacyjne, posiada wiedzę na temat bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach, do pracy w których uzyskuje przygotowanie [_W_1]
K_W10 [4/5] KN_W11 [3/5]
ma pogłębiona i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, wiedzę o strukturze i funkcjach systemu resocjalizacji, zna wybrane systemy edukacyjne i resocjalizacyjne innych krajów [_W_2]
K_W13 [3/5] K-W14 [4/5]
posiada wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego na różnych stanowiskach – pedagoga, wychowawcy i innych [_W_3]
KN_W12 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
pisemne kolokwium
_U_1 _W_1 _W_2 _W_3
prezentacja [_w_2]
prezentacja – przygotowanie prezentacji wybranej placówki resocjalizacyjnej – praca grupowa
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
metody podające wspomagane prezentacją
15
zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne do kolokwium
10 kolokwium [_w_1]
ćwiczenia [_fs_2]
metody podające i aktywizujące
15
zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne i praktyczne do ćwiczeń, przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji wybranej placówki resocjalizacyjnej
20 prezentacja [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)