Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-S2PE12.2015

Module name: Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
Module code: 12-PE-WIP-S2-3MNT
Programme code: 12-S2PE12.2015
Semester:
  • summer semester 2017/2018
  • summer semester 2016/2017
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Description:
Moduł Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym daje studentowi pogłębioną i poszerzoną wiedzę z zakresu metodyki techniki w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Student nabywa umiejętności w zakresie planowania i organizowania działań technicznych z wykorzystaniem informacji technicznej w pracy indywidualnej i zespołowej. Poznaje środowisko techniczne w najbliższym otoczeniu dziecka oraz nowe technologie w edukacji technicznej; ma świadomość wartości dziedzictwa kulturowego regionu w zakresie kultury technicznej.
Prerequisites:
Realizacja efektów kształcenia modułu: Podstawy nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
ma pogłębioną świadomość potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie zagadnień technicznych i wagi tego zakresu działalności w życiu społecznym, podejmuje działania związane z ciągłym budowaniem warsztatu pracy pedagoga [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K03 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5] KNO_K02 [3/5]
współpracuje z innymi osobami z różnych środowisk w związku z planowaniem i realizacją projektów edukacyjnych, korzystając z bogactwa miejscowej tradycji w zakresie kultury technicznej, mając świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, aktywnie uczestniczy jako organizator, twórca lub odbiorca w życiu kulturalnym na poziomie lokalnym i regionalnym a jednocześnie wykazuje zainteresowanie różnymi wydarzeniami kulturalnymi [_K_2]
K_K07 [3/5] K_K08 [3/5] K_K09 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K03 [3/5] KN_K04 [3/5] KN_K07 [3/5] KNO_K01 [3/5]
umie zaplanować, zorganizować działania pedagogiczne(dobrać typowe i nowatorskie dla edukacji wczesnoszkolnej środki, metody, formy i warunki kształcenia) w zakresie nauczania zagadnień technicznych; umie skontrolować i ocenić pracę i wyniki pracy dzieci; potrafi pracować w zespole wykonującym praktyczne działania techniczne; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole [_U_1]
K_U08 [4/5] K_U12 [3/5] KNO_U01 [4/5] KNO_U03 [3/5] KN_U03 [4/5] KN_U13 [3/5]
posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie tematyki technicznej w ramach pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej wspartych techniką multimedialną; posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych w zakresie tematyki technicznej w ramach pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej; umie posługiwać się na wysokim poziomie najnowszą technologią informacyjną w nauczaniu dzieci [_U_2]
K_U03 [3/5] K_U04 [4/5] K_U13 [2/5] KN_U03 [4/5] KN_U06 [3/5] KN_U07 [2/5] KN_U09 [2/5] KN_U13 [3/5] KN_U16 [4/5] KN_U17 [4/5] KN_U18 [4/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o miejscu pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej w systemie nauk oraz o specyfice przedmiotowej i metodologicznej techniki w ramach pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej [_W_1]
K_W02 [5/5] KNO_W02 [4/5] KN_W04 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach zagadnień technicznych w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, szczególnie w zakresie kultury technicznej oraz techniki w najbliższym otoczeniu dziecka. Posiada wiedzę w zakresie technik informatycznych w nauczaniu techniki [_W_2]
K_W09 [4/5] KN_W01 [4/5] KN_W05 [4/5]
ma pogłębioną wiedzę o przepisach prawnych dotyczących systemu oświaty i pracy z dziećmi w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej; w pracy pedagoga szkolnego w świetlicy szkolnej i środowiskowej. Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny – posiada niezbędną wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej [_W_3]
K_W16 [3/5] KN_W12 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści przekazanych podczas zajęć oraz uzyskanych na podstawie literatury
_W_1 _W_2 _W_3
prezentacja [_w_2]
sprawdzenie stopnia pogłębionej umiejętności pisania tekstu wspartego prezentacją multimedialną, przeznaczonego do ustnego wygłoszenia, ocena formułowania indywidualnych opinii i argumentów podczas dyskusji
_K_1 _U_2 _W_1 _W_2
projekt [_w_3]
sprawdzenie czy student potrafi przygotować i zrealizować jednostkę dydaktyczną na podstawie przygotowanego konspektu zajęć z uwypukleniem treści technicznych (wykorzystując typowe i nowatorskie dla edukacji wczesnoszkolnej środki, metody, formy i warunki kształcenia) oraz sprawdzenie umiejętności przeprowadzenia na jego podstawie zajęć grupowych
_K_2 _U_1 _W_2 _W_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_fs_1]
prezentacje metoda projektów – przedstawienie konspektu z przeprowadzeniem symulacji lekcji razem z grupą zajęciową
30
przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat wybranego zagadnienia technicznego; przygotowanie konspektu zajęć z uwypukleniem treści technicznych oraz przygotowanie się do przeprowadzenia na jego podstawie zajęć grupowych
90 kolokwium [_w_1] prezentacja [_w_2] projekt [_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)