Pedagogika rodziny
Field of study: Pedagogy
Programme code: 06-S1PE12.2015
| Module name: | Pedagogika rodziny |
|---|---|
| Module code: | O_PR |
| Programme code: | 06-S1PE12.2015 |
| Semester: | summer semester 2015/2016 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta. Treści dydaktyczne realizowane w module mogą się przyczynić do pogłębienia
i usystematyzowania wieloaspektowej wiedzy o współczesnej rodzinie, jako środowisku życia człowieka, w aspekcie dokonujących się przemian społeczno-kulturowych
|
| Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student interpretuje, analizuje, wnioskuje na podstawie analiz teoretycznych i sondaży opinii publicznej o zmianach
w funkcjonowaniu współczesnej rodziny oraz o pojawieniu się alternatywnych form życia małżeńsko-rodzinnego; odróżnia myślenie o współczesnej rodzinie w kategoriach powinności (jaka rodzina powinna być) od socjologicznego opisu jaka jest (jakie są jej różne formy)
[O_PR_1] |
K_U02 [4/5] |
Dokonując obserwacji funkcjonowania wybranych instytucji wspierających rodzinę potrafi omówić ich specyficzne zadania pedagogiczne, a także ich wzajemne powiązania, dopełnienia funkcjonalne. [O_PR_2] |
K_U01 [1/5] |
Student posługuje się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, np. metodą sytuacyjną, metodą przypadków (wariant gry dydaktycznej) potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów rodzinnych, prognozować przebieg ich rozwiązania oraz przewidywać skutki planowanych działań. [O_PR_3] |
K_U10 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Test pisemny [O_PR_w_1] | Oceniana będzie znajomość podstaw wiedzy dotyczącej pedagogiki rodziny, jako dyscypliny naukowej oraz jej kluczowych pojęć. Uzupełniający element będą stanowiły treści przemian zachodzących we współczesnych rodzinach i ich wpływu na proces wychowania. |
O_PR_1 |
| Praca pisemna - projekt [O_PR_w_2] | Projekt przedstawiający wybrane Zagrożenie współczesnego świata i jego wpływ na wychowanie w rodzinie, składający się z 4 części:
I - teoretyczna, obejmująca wyjaśnienie podstawowych terminów wybranego przez studentów zagrożenia (np. problem ubóstwa, rozwodu, migracji zarobkowej, bezrobocia, mediatyzacji itp.), wskazanie na przyczyny oraz konsekwencje dla realizowanego w rodzinie procesu wychowania;
II - mini scenariusz - propozycja 4-5 ćwiczeń/ zadań przeznaczonych dla młodzieży lub dorosłych pozwalających na zapoznanie odbiorców
z wybranym Zagrożeniem współczesnego świata i jego wpływem na wychowanie w rodzinie;
III- refleksja pedagogiczna; IV - bibliografia + aneks.
|
O_PR_2 |
| Wypowiedź ustna [O_PR_w_3] | Oceniana będzie częstotliwość wypowiadania się, wkładu pracy w różnych aktywnościach na zajęciach oraz jakość wniesionej wiedzy. |
O_PR_3 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [O_PR_fs_1] | Metoda podająca z uwzględnieniem prezentacji multimedialnych |
15 | Student przygotowuje się do testu pisemnego |
15 |
Test pisemny [O_PR_w_1] |
| practical classes [O_PR_fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
15 | Student przygotowuje projekt oraz przygotowuje się do dyskusji |
15 |
Praca pisemna - projekt [O_PR_w_2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||