Pedagogika rodziny Field of study: Pedagogy
Programme code: 06-S1PE12.2015

Module name: Pedagogika rodziny
Module code: O_PR
Programme code: 06-S1PE12.2015
Semester: summer semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta. Treści dydaktyczne realizowane w module mogą się przyczynić do pogłębienia i usystematyzowania wieloaspektowej wiedzy o współczesnej rodzinie, jako środowisku życia człowieka, w aspekcie dokonujących się przemian społeczno-kulturowych
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student interpretuje, analizuje, wnioskuje na podstawie analiz teoretycznych i sondaży opinii publicznej o zmianach w funkcjonowaniu współczesnej rodziny oraz o pojawieniu się alternatywnych form życia małżeńsko-rodzinnego; odróżnia myślenie o współczesnej rodzinie w kategoriach powinności (jaka rodzina powinna być) od socjologicznego opisu jaka jest (jakie są jej różne formy) [O_PR_1]
K_U02 [4/5]
Dokonując obserwacji funkcjonowania wybranych instytucji wspierających rodzinę potrafi omówić ich specyficzne zadania pedagogiczne, a także ich wzajemne powiązania, dopełnienia funkcjonalne. [O_PR_2]
K_U01 [1/5]
Student posługuje się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, np. metodą sytuacyjną, metodą przypadków (wariant gry dydaktycznej) potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów rodzinnych, prognozować przebieg ich rozwiązania oraz przewidywać skutki planowanych działań. [O_PR_3]
K_U10 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Test pisemny [O_PR_w_1]
Oceniana będzie znajomość podstaw wiedzy dotyczącej pedagogiki rodziny, jako dyscypliny naukowej oraz jej kluczowych pojęć. Uzupełniający element będą stanowiły treści przemian zachodzących we współczesnych rodzinach i ich wpływu na proces wychowania.
O_PR_1
Praca pisemna - projekt [O_PR_w_2]
Projekt przedstawiający wybrane Zagrożenie współczesnego świata i jego wpływ na wychowanie w rodzinie, składający się z 4 części: I - teoretyczna, obejmująca wyjaśnienie podstawowych terminów wybranego przez studentów zagrożenia (np. problem ubóstwa, rozwodu, migracji zarobkowej, bezrobocia, mediatyzacji itp.), wskazanie na przyczyny oraz konsekwencje dla realizowanego w rodzinie procesu wychowania; II - mini scenariusz - propozycja 4-5 ćwiczeń/ zadań przeznaczonych dla młodzieży lub dorosłych pozwalających na zapoznanie odbiorców z wybranym Zagrożeniem współczesnego świata i jego wpływem na wychowanie w rodzinie; III- refleksja pedagogiczna; IV - bibliografia + aneks.
O_PR_2
Wypowiedź ustna [O_PR_w_3]
Oceniana będzie częstotliwość wypowiadania się, wkładu pracy w różnych aktywnościach na zajęciach oraz jakość wniesionej wiedzy.
O_PR_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [O_PR_fs_1]
Metoda podająca z uwzględnieniem prezentacji multimedialnych
15
Student przygotowuje się do testu pisemnego
15 Test pisemny [O_PR_w_1]
practical classes [O_PR_fs_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
15
Student przygotowuje projekt oraz przygotowuje się do dyskusji
15 Praca pisemna - projekt [O_PR_w_2] Wypowiedź ustna [O_PR_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)