Dydaktyka ogólna
Field of study: Special Education
Programme code: 06-N1PC13.2014

Module name: | Dydaktyka ogólna |
---|---|
Module code: | PSO_D |
Programme code: | 06-N1PC13.2014 |
Semester: | summer semester 2014/2015 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Pierwsze dwa efekty kształcenia przedmiotu: dydaktyka ogólna (PSO_D_1, PSO_D_2) planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej formy kształcenia, pozostałe efekty (PSO_D_3, PSO_D_4, PSO_D_5 oraz PSO_D_6) zostaną zrealizowane podczas formy ćwiczeniowej oraz pracy własnej studenta.
|
Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych
|
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student określa relacje dydaktyki ogólnej do innych nauk pedagogicznych oraz dyscyplin pokrewnych, opisuje i uzasadnia specyficzne zadania i funkcje dydaktyki odróżniające ją od innych nauk pedagogicznych, poprawnie posługuje się podstawowymi terminami z zakresu dydaktyki ogólnej.
[PSO_D_1] |
K_W02 [5/5] |
Charakteryzuje wybrane teorie procesu kształcenia; uzasadnia wybór takiej, a nie innej teorii (strategii) kształcenia dla realizacji konkretnego celu edukacyjnego.
[PSO_D_2] |
K_W09 [5/5] |
Charakteryzuje podstawowe działania nauczyciela i ucznia w procesie kształcenia, potrafi wskazać i ocenić przykłady dyrektyw teleologicznych formułowanych w wybranych programach, przewodnikach metodycznych.
[PSO_D _3] |
K_W16 [5/5] |
Konstruuje i realizuje w ramach pracy grupowej projekt własnych działań edukacyjnych z uwzględnieniem konkretnych modeli nauczania.
[PSO_D _4] |
K_U14 [5/5] |
Potrafi określić samokrytycznie poziom rozwoju własnych kompetencji dydaktycznych, wyznaczyć kierunek i zakres ich dalszego rozwoju.
[PSO_D_5] |
K_K01 [5/5] |
Rozumie i docenia sens realizowanych działań dydaktycznych w porozumieniu z pozostałymi, także nieprofesjonalnymi uczestnikami procesu kształcenia.
[PSO_D_6] |
K_K07 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin [PSO_D_w_1] | Test pisemny obejmujący znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu.
|
PSO_D_1 |
Praca pisemna [PSO_D_w_2] | Analiza pisemna wybranych dokumentów (programy nauczania, przewodniki metodyczne).
|
PSO_D _3 |
Mikronauczanie [PSO_D_w_3] | Prowadzenie zajęć za pomocą danego modelu nauczania w sytuacjach symulowanych (praca grupowa) – pisemny projekt zajęć.
|
PSO_D _4 |
Dyskusja [PSO_D_w_4] | Autorefleksja – indywidualne konsultacje na podstawie pisemnej krytycznej refleksji po przeprowadzeniu mikronauczania.
|
PSO_D_5 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PSO_D_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
20 | Student przygotowuje się do egzaminu
(test pisemny)
|
10 |
Egzamin [PSO_D_w_1] |
practical classes [PSO_D_fs_2] | Metoda uczenia się we współpracy, metoda symulacyjna, dyskusja
|
10 | Student przygotowuje się do egzaminu (test pisemny)
|
20 |
Praca pisemna [PSO_D_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |