Metodyka terapii osób z niepełnosprawnoscią sensoryczną Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2014

Module name: Metodyka terapii osób z niepełnosprawnoscią sensoryczną
Module code: 12-PE-ZTP-N2-3MTONS
Programme code: 12-N2PE12.2014
Semester: winter semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Zapoznanie studentów ze sposobami diagnozowania zaburzeń sensorycznych oraz uwrażliwienie na istotę podejmowania wczesnej interwencji. W ramach zajęć realizowane będą zagadnienia z zakresu: sposobów diagnozowania i pracy z osobami z zaburzeniami wzroku, sposobów badania, diagnozowania zaburzeń słuchu, metod komunikacji oraz pracy z osobą z wadą słuchu, sposobów diagnozowania, komunikacji, pracy z osobą głuchoniewidomą, funkcjonowania instytucji zajmujących się rehabilitacją, edukacją osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Potrafi myśleć i działać w sposób przynoszący pożytek nie tylko dla własnego rozwoju, ale także uczestników procesu interakcji, aktywnie uczestniczyć w pracy zespołu, w celu optymalizacji rozwiązań i działań oraz przygotowania projektów związanych z pomocą osobom dysfunkcją słuchu, wzroku, osobom głuchoniewidomym [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K02 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K06 [3/5] KN_K07 [3/5] KNO_K02 [3/5]
Jest wrażliwy na problemy osób niepełnosprawnych sensorycznie związane z ich edukacją, wychowaniem i rozwojem społecznym [_K_2]
K_K05 [1/5] KN_K03 [1/5] KN_K04 [3/5] KN_K06 [1/5]
Potrafi wykorzystać szeroką wiedzę teoretyczną i pozyskiwać kolejne informacje z różnych źródeł i dyscyplin w celu analizowania konkretnych problemów związanych z funkcjonowaniem osoby z niepełnosprawnością sensoryczną. [_U_1]
K_U01 [2/5] K_U03 [2/5] KN_U01 [2/5] KN-U02 [2/5] KN_U04 [2/5] KN_U06 [2/5] KN_U13 [2/5]
Posiada umiejętność obserwowania, diagnozowania, wyjaśniania różnych sytuacji, w różnych kontekstach w procesie kształcenia i wspierania rozwoju osób niepełnosprawnych z dysfunkcją słuchu, wzroku bądź osób głuchoniewidomych. [_U_2]
K_U10 [3/5] KNO_U03 [3/5] KN_U10 [3/5] KN_U11 [3/5] KN_U13 [3/5]
Ma pogłębioną wiedzę z zakresu edukacji, rehabilitacji, wychowania i diagnozowania osób z niepełnosprawnością sensoryczną. Zna terminologię dotyczącą zaburzeń słuchu, wzroku, głuchoślepoty (pojęcie głuchoty, niedosłuchu, niewidzenia, słabowidzenia, głuchoślepoty) [_W_1]
K_W05 [3/5] KNO_W02 [3/5] KN_W10 [3/5]
Posiada pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka z dysfunkcją słuchu, wzoru w aspekcie biologicznym, społecznym jak i psychologicznym oraz etiologii zaburzeń zmysłów. [_W_2]
K_W06 [2/5] KN_W01 [2/5] KN_W02 [2/5] KN_W14 [2/5]
Ma pogłębioną wiedzę na temat instytucji organizacji wspierających edukację, wychowanie, rozwój i funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością sensoryczną [_W_3]
K_W04 [3/5] K_W10 [3/5] KNO_W02 [3/5] KN_W01 [3/5] KN_W06 [3/5] KN_W07 [3/5] KN_W08 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
projekt [_w_1]
stworzenie projektu systemu wsparcia uwzględniającego specyfikę funkcjonowania osób z niepełnosprawnością sensoryczną, potrzeby osób z wybraną dysfunkcją z zakresu niepełnosprawności sensorycznej, niwelowanie barier społecznych danej grupy osób i możliwość wykorzystania pomocy ze strony organizacji pomocowych.
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2 _W_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_fns_1]
metoda wykładu: teoretyczne podstawy wiedzy na temat dysfunkcji wzroku, słuchu, głuchoślepoty; metoda pokazu oraz zajęć praktycznych; metoda zajęć praktycznych wprowadzających metody diagnozowania osób z niepełnosprawnością sensoryczną oraz metod pracy z daną dysfunkcją
5
analiza literatury dotyczącej problematyki przedmiotu; przyswojenie przez studenta poszczególnych związanych z funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością sensoryczną;
45 projekt [_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)