Terapia zaburzeń emocji i zachowania
Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2014
| Module name: | Terapia zaburzeń emocji i zachowania |
|---|---|
| Module code: | 12-PE-ZTP-N2-4TZEZ |
| Programme code: | 12-N2PE12.2014 |
| Semester: | summer semester 2014/2015 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Moduł umożliwia studentom rozszerzenie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, socjologii na temat metodyki pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania, szczególnie dzieci i młodzieży, w różnych typach instytucjach oświatowych, wychowawczych oraz terapeutycznych, ich sposobie funkcjonowania społecznego oraz organizacji dla nich systemu wsparcia. Umożliwia także poznanie i przygotowanie odpowiedniego warsztatu pracy (w obrębie kompetencji nauczycielskich i wychowawczych) wobec ww. grup osób i ich rodzin. |
| Prerequisites: | Podstawy psychologii ogólnej, Podstawy pedagogiki specjalnej |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [_K_1] |
KN_K03 [4/5] |
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych w pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania [_U_1] |
K_U02 [3/5] |
potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi z zakresu psychologii, pedagogiki i socjologii w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych wobec osób z zaburzeniami emocji i zachowania [_U_2] |
K_U03 [3/5] |
zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym w zakresie terapii i zaburzeń emocji i zachowania, ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania [_W_1] |
K_W01 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| test pisemny [_w_1] | sprawdzający wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw terapii zaburzeń emocji i zachowania |
_U_1 |
| projekt [_w_2] | zawierający opis przypadku (lub grupy docelowej), konspekt zajęć ze wskazaniem literatury, wdrożenie (przeprowadzenie) projektu zajęć terapeutycznych |
_K_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| practical classes [_fns_1] | wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych;
metoda projektu; |
5 | analiza literatury dotycząca terapii zaburzeń emocji i zachowania
grupowa praca nad projektem zajęć terapeutycznych wraz przedstawieniem |
45 |
test pisemny [_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||