Podstawy prawne wczesnego wspomagania oraz zarządzanie placówką wychowania przedszkolnego Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2014

Module name: Podstawy prawne wczesnego wspomagania oraz zarządzanie placówką wychowania przedszkolnego
Module code: 12-PE-WD-N2-PPW
Programme code: 12-N2PE12.2014
Semester: summer semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Przedmiot ma na celu przybliżenie tematyki dotyczącej podstaw prawnych wczesnego wspomagania oraz zarządzania placówką wychowania przedszkolnego. Omówiony zostanie aktualny stan prawny. Zaprezentowane będą główne regulacje prawne dotyczące wczesnego wspomagania. Natomiast z ustawy o systemie oświaty wskazane będą przepisy mówiące o zarządzaniu placówkami wychowania przedszkolnego.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [3/5] KN_K01 [3/5] KNO_K02 [3/5]
jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę [_K_2]
K_K02 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K06 [3/5] KN_K07 [3/5]
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych [_U_1]
K_U01 [3/5] KN_U01 [3/5] KN-U02 [3/5] KN_U04 [3/5]
potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych [_U_2]
K_U08 [3/5] KNO_U01 [3/5] KN_U03 [3/5]
ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych [_W_1]
K_W08 [4/5] KN_W05 [4/5] KN_W08 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach [_W_2]
K_W10 [4/5] KN_W07 [4/5] KN_W08 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
egzamin pisemny [_W_1]
Sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury uzupełniającej
_W_1 _W_2
prezentacja grupowa [_W_2]
Sprawdzenie umiejętności pracy w grupie oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia i analizowania rozwiązań prawnych
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_fns_1]
Przekazywanie treści przepisów prawnych. Omówienie wybranej literatury. Rozwiązywanie konkretnych przypadków tzw. casusów w oparciu o stan prawny
5
Ma - we współpracy i indywidualnie przeanalizować literaturę i zapoznać się z obowiązującymi przepisami prawa.
40 egzamin pisemny [_W_1] prezentacja grupowa [_W_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)