Podstawy i metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-S1PE12.2014

Module name: Podstawy i metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Module code: 12-PE-WM-S1-1PMEM
Programme code: 12-S1PE12.2014
Semester: summer semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Description:
Przedmiot Podstawy nauczania matematyki dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ma na celu kształtowanie u studentów poprawnego i wieloaspektowego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych w trakcie ich własnej aktywności, kształtowanie języka matematycznego, a także pozytywnego nastawienia i aktywnej postawy w uczeniu się matematyki. Treści merytoryczne przedmiotu: 1. Treści matematyczne w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego oraz wychowania przedszkolnego 2. Teoretyczne podstawy kształtowania pojęć matematycznych u dzieci 3. Dojrzałość do uczenia się matematyki a niepowodzenia w uczeniu się matematyki 4. Dziecięca matematyka
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
odznacza się rozwagą, zaangażowaniem oraz kreatywnością w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu sytuacji dydaktycznych sprzyjających rozwojowi myślenia matematycznego dzieci [_K_1]
K_K03 [1/5] K_K08 [2/5] KN_K01 [2/5] KN_K02 [1/5] KN_K03 [2/5] KN_K06 [2/5] KN_K07 [1/5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, a jednocześnie dostrzega potrzebę planowania własnego rozwoju osobistego i zawodowego, będąc świadomy odpowiedzialności za jakość budowanego przez siebie warsztatu pracy pedagoga [_K_2]
K_K01 [1/5] K_K02 [1/5] KN_K04 [1/5]
potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu rozwoju myślenia matematycznego dziecka do projektowania sytuacji dydaktycznych sprzyjających konstruowaniu pojęć matematycznych oraz kształtowaniu umiejętności matematycznych [_U_1]
K_U09 [2/5] K_U10 [2/5] K_U14 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U07 [2/5] KN_U11 [2/5] KN_U14 [2/5] KN_U15 [2/5]
potrafi dokonać diagnozy dojrzałości dziecka do uczenia się matematyki w szkole [_U_2]
K_U01 [1/5] K_U02 [2/5] K_U03 [1/5] K_U05 [2/5] K_U08 [3/5] K_U14 [1/5] KN_U01 [1/5] KN_U02 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U05 [2/5] KN_U14 [3/5] KN_U15 [1/5]
zna pojęcia matematyki elementarnej oraz teoretyczne podstawy kształtowania pojęć matematycznych u dzieci [_W_1]
K_W05 [1/5] K_W09 [2/5] K_W13 [2/5] K_W16 [3/5] KNO_W01 [2/5] KN_W03 [2/5] KN_W09 [3/5]
posiada wiedzę z zakresu diagnozowania dojrzałości do uczenia się matematyki oraz rozpoznawania trudności zwyczajnych, nadmiernych i specyficznych w uczeniu się matematyki [_W_2]
K_W05 [2/5] K_W13 [2/5] K_W15 [2/5] KN_W01 [2/5] KN_W07 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
egzamin pisemny w formie testu [_w_1]
sprawdzenie wiedzy z zakresu teoretycznych podstaw nauczania matematyki dzieci, diagnozowania dojrzałości do uczenia się matematyki
_K_2 _W_1 _W_2
prezentacja projektu [_w_2]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce; studenci przeprowadzają zaprojektowane sytuacje dydaktyczne, sprzyjające osiąganiu przez dziecko dojrzałości do uczenia się matematyki, a także prowadzące dziecko do konstruowania wybranych pojęć matematycznych oraz kształtowania umiejętności matematycznych; nauczyciel dokonuje oceny pracy studenta (z uwzględnieniem samooceny i oceny pozostałych studentów)
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [_fs_1]
wykład wybranych zagadnień z zakresu metodyki nauczania matematyki dzieci z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
30
samodzielna praca z tekstem obowiązkowej i uzupełniającej literatury, dotyczącej teoretyczno-metodycznych podstaw nauczania matematyki dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym
30 egzamin pisemny w formie testu [_w_1]
practical classes [_fs_2]
projektowanie oraz realizacja zaplanowanych sytuacji dydaktycznych
30
zaprojektowanie sytuacji dydaktycznych wspomagających dziecko w osiąganiu dojrzałości do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych, a także sprzyjających konstruowaniu wybranych pojęć matematycznych oraz kształtowaniu określonych umiejętności matematycznych
30 prezentacja projektu [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)