Book Design and Heritage: The Material Value of Books – Practices and Artefacts. GLAM Institution Resources Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N2BN19.2.2025

Module name: Book Design and Heritage: The Material Value of Books – Practices and Artefacts. GLAM Institution Resources
Module code: W1-BN-DDK-N2-MWKZG04
Programme code: W1-N2BN19.2.2025
Semester: summer semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z charakterystyką, specyfiką i potencjałem zasobów instytucji GLAM (gale­rie, biblioteki, archiwa, muzea) w kontekście tworzenia, opracowywania, udostępniania zasobów, ich roli w społeczeństwie informacyjnym i kulturze cyfrowej. Zajęcia obejmują zarówno analizę tradycyjnych funkcji instytucji pamięci, jak i ich współczesną transformację cyfrową instytucji dziedzictwa kulturowego.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada pogłębioną wiedzę na temat procesów tworzenia, opracowywania i udostępniania kolekcji w instytucjach GLAM, w tym zasadach ich działania, różnicach i podobieństwa w ich funkcjonowania. [MWKZG04_1]
K_W03 [5/5] K_W06 [4/5]
Student potrafi wykorzystać poznane metody i narzędzia do tworzenia, opracowywania i udostępniania kolekcji w instytucjach GLAM, uwzględniając specyfikę ich funkcjonowania, oraz efektywnie analizować różnice i podobieństwa w zarządzaniu zasobami kulturowymi. [MWKZG04_2]
K_U01 [4/5]
Student posiada umiejętność pracy w zespole nad realizacją zadania polegającego na opracowaniu i prezentacji wybranych zasobów cyfrowych instytucji GLAM. [MWKZG04_3]
K_U08 [4/5]
Dzięki nabytej pogłębionej wiedzy i umiejętnościom, student aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego w instytucjach GLAM. [MWKZG04_4]
K_K05 [3/5]
Student jest w stanie określać priorytety oraz rozwiązywać problemy zawodowe związane z zasobami w instytucjach GLAM, jednocześnie kierując się zasadami prawa i etyki oraz dbając o ochronę i odpowiednie udostępnianie powierzonych mu dóbr kultury. [MWKZG04_5]
K_K02 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [MWKZG04_fs_1] 10 Activating methods: a case study [b07] 
Activating method – peer learning [b08] 
Activating method – flipped classroom [b09] 
Screen presentation [c07] 
Working with a computer [d01] 
Working with another teaching tool [d03] 
course work MWKZG04_1 MWKZG04_2 MWKZG04_3 MWKZG04_4 MWKZG04_5
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)