Modern Library: Library Space Design
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N2BN19.2.2025

Module name: | Modern Library: Library Space Design |
---|---|
Module code: | W1-BN-NB-N2-DPB03 |
Programme code: | W1-N2BN19.2.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | W ramach modułu studenci zdobywają pogłębioną wiedzę na temat architektury bibliotecznej oraz dawnych i współczesnych kierunków projektowania i aranżacji bibliotek w Polsce i na świecie, z uwzględnieniem aspektów funkcjonalnych i estetycznych, a także podstaw inwestycyjno-budowlanych. Ponadto studenci uzyskują wiedzę i kompetencje związane z kształtowaniem i oceną jakości przestrzeni bibliotecznej. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna terminologię związaną z architekturą i designem bibliotek, w tym ich budownictwem, organizacją przestrzenną, aranżacją i wyposażeniem. Ma uporządkowaną wiedzę na temat historycznych i współczesnych kierunków rozwoju budownictwa bibliotecznego. [DPB03_01] |
K_W03 [4/5] |
Student rozumie uwarunkowania i specyfikę procesów inwestycyjno-budowlanych związanych z planowaniem, projektowaniem, wznoszeniem, modernizacją i arabżacją budynków oraz pomieszczeń bibliotecznych. [DPB03_02] |
K_W04 [3/5] |
Student zna kluczowe zasady aranżacji przestrzeni bibliotecznej i potrafi je zastosować w celu zapewnienia wysokiej jakości usług na rzecz różnych grup użytkowników oraz kreowania wizerunku biblioteki jako sprawnej instytucji kultury i wiedzy. [DPB03_03] |
K_U05 [4/5] |
Student umie analizować architekturę biblioteczną z uwzględnieniem różnorodnych aspektów funkcjonalnych i estetycznych. Potrafi diagnozować i formułować potrzeby i oczekiwania wobec nowych rozwiązań oraz opracować koncepcję zmian w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy biblioteki i/lub ocenę jakości przestrzeni bibliotecznej. [DPB03_04] |
K_U01 [3/5] |
Student jest przygotowany do aktywnej współpracy z inwestorem, architektem i wykonawcą na różnych etapach realizacji prac związanych z projektowaniem i aranżacją bibliotek. [DPB03_05] |
K_U07 [4/5] |
Student dostrzega i jest w stanie rozwiązywać — samodzielnie lub we współpracy z ekspertami — problemy związane z organizacją i aranżacją fizycznej przestrzeni bibliotecznej. [DPB03_06] |
K_K02 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
laboratory classes [DPB03_fs_1] | 10 |
Lecture-discussion [b02] Activating methods: a case study [b07] Activating method – peer learning [b08] Screen presentation [c07] Working with another teaching tool [d03] Laboratory exercise / experiment [e01] Observation [e06] Self-education [f01] |
course work |
DPB03_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |