Civilisational Contexts of Cultural Change
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N2BN19.2.2025

Module name: | Civilisational Contexts of Cultural Change |
---|---|
Module code: | W1-BN-N2-CKZK03 |
Programme code: | W1-N2BN19.2.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest zapoznanie z pogłębioną wiedzą na temat przebiegu procesów kulturotwórczych determinowanych przemianami cywilizacyjnymi. Studenci poznają różne współczesne koncepcje i teorie cywilizacji, tłumaczące zmiany kulturowe, tożsamościowe i rolę, jaką w nich odgrywają zwłaszcza nowoczesne technologie cyfrowe. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat teorii tłumaczących przemiany cywilizacyjne, w tym kulturowe w perspektywie globalnej i diachronicznej. [CKZK03_01] |
K_W01 [5/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę o narzędziach, metodach właściwych różnym teoriom cywilizacji służących analizie i interpretacji efektów działalności kulturotwórczej. [CKZK03_02] |
K_W05 [5/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę o zależnościach między czynnikami społecznymi, politycznymi, ekonomicznymi, religijnymi i technologicznymi w kształtowaniu procesów kulturowych, a zwłaszcza w rozwoju instytucji GLAM. [CKZK03_03] |
K_W03 [4/5] |
Student potrafi krytycznie ocenić zjawiska kulturowe w kontekście przemian cywilizacyjnych z wykorzystaniem wybranych narzędzi właściwych naukom o kulturze i religii i innym dyscyplinom naukowym. [CKZK03_04] |
K_U06 [5/5] |
Student dostrzega nieustające zmiany w obszarze kultury i jest gotowa do krytycznej oceny tych procesów, wykorzystując posiadaną wiedzę o teoretycznych koncepcjach cywilizacji. [CKZK03_05] |
K_K01 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [CKZK03_fs_1] | 10 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Lecture-discussion [b02] |
course work |
CKZK03_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |