Contemporary Forms of Publishing in a Cultural Perspective Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N2BN19.2.2025

Module name: Contemporary Forms of Publishing in a Cultural Perspective
Module code: W1-BN-N2-WFPwPK02
Programme code: W1-N2BN19.2.2025
Semester: summer semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest zapoznanie studentów ze współczesnymi formami publikacji w ujęciu kulturowym. Omawiane będą różne sposoby tworzenia, rozpowszechniania i odbioru treści, zarówno w tradycyjnych mediach drukowanych, jak i w przestrzeni cyfrowej (np. e-booki, blogi, podcasty, media społecznościowe). Szczególny nacisk położony zostanie na analizę kulturowego znaczenia publikacji, ich wpływu na społeczeństwo, przemiany praktyk czytelniczych.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę na temat współczesnych form publikacji – zarówno tradycyjnych, jak i cyfrowych – oraz ich funkcji kulturowych i społecznych. [WFPwPK02_1]
K_W03 [4/5]
Student zna i rozumie mechanizmy tworzenia, dystrybucji i odbioru publikacji w kontekście przemian praktyk czytelniczych oraz wpływu nowych mediów na komunikację społeczną. [WFPwPK02_2]
K_W08 [4/5]
Student potrafi analizować różne formy publikacji pod kątem ich znaczenia kulturowego, sposobu przekazu oraz wpływu na odbiorców w różnych środowiskach społecznych [WFPwPK02_3]
K_U03 [4/5]
Student potrafi krytycznie interpretować współczesne praktyki publikacyjne i czytelnicze, wykorzystując wiedzę z zakresu kultury, mediów i komunikacji społecznej. [WFPwPK02_4]
K_U01 [3/5]
Student jest gotów do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturowym jako twórca lub odbiorca publikacji, świadomie kształtując relacje między tekstem, technologią a społeczeństwem. [WFPwPK02_5]
K_K03 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
laboratory classes [WFPwPK02_fs_1] 15 Screen presentation [c07] 
Working with a computer [d01] 
Project scheduling [e04] 
course work WFPwPK02_1 WFPwPK02_2 WFPwPK02_3 WFPwPK02_4 WFPwPK02_5
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] Activities complementary to the classes
a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)