Pragmatics of a scientific text
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N1BN19.2.2025

Module name: | Pragmatics of a scientific text |
---|---|
Module code: | W1-BN-N1-PTN05 |
Programme code: | W1-N1BN19.2.2025 |
Semester: | winter semester 2027/2028 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | W ramach modułu studenci zdobywają kompetencje w zakresie samodzielnej pracy naukowej, osadzonej w kontekście nauk o kulturze i religii oraz nauk o komunikacji społecznej i mediach. Szczególny nacisk położony jest na umiejętność poprawnego konstruowania różnych rodzajów wypowiedzi z uwzględnieniem ich funkcji naukowych, komunikacyjnych i kulturowych. Korzystając z właściwie dobranych źródeł i innych tekstów kultury Studenci poznają typowe dla piśmiennictwa naukowego metody ich dokumentowania, zgodne z obowiązującymi standardami ochrony praw autorskich i własności intelektualnej, oraz nabywają umiejętność opracowywania aparatu pomocniczego tekstów naukowych. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
student zna metody wyszukiwania i opracowania źródeł informacji przydatnych w procesie dokumentowania pracy naukowej. Wie jakimi metodami posłużyć się, by prawidłowo skonstruować tekst naukowy [PTN05_1] |
K_W07 [5/5] |
student potrafi samodzielnie zbudować własny warsztat badawczy. Umie wykorzystać różne rodzaje źródeł informacji (tradycyjne i elektroniczne) w celu realizacji prac naukowych [PTN05_2] |
K_U08 [4/5] |
student potrafi stworzyć prawidłowo dokumentację własnych dokonań naukowych na podstawie obowiązujących standardów. Umie korzystać z elektronicznych narzędzi wspomagających konstruowanie wypowiedzi naukowej [PTN05_3] |
K_U01 [4/5] |
student rozumie zasady organizacji warsztatu pracy naukowej i na bieżąco poszukuje nowych, także międzynarodowych, rozwiązań problemu, biorąc pod uwagę uwarunkowania natury etycznej [PTN05_4] |
K_K05 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
workshop [PTN05_fs_1] | 10 |
Working with a computer [d01] Creation/production – creative workshop [e03] Conceptual work [f03] |
course work |
PTN05_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |