Mid-year professional teaching practice in a primary school
Field of study: Polish Philology
Programme code: W1-S1FP19.2.2025
| Module name: | Mid-year professional teaching practice in a primary school |
|---|---|
| Module code: | W1-FP-PN-S1-SPNSP |
| Programme code: | W1-S1FP19.2.2025 |
| Semester: | summer semester 2026/2027 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Purpose and description of the content of education: | Moduł przygotowuje do wykonywania zawodu nauczyciela polonisty w szkole podstawowej. Studentki i studenci uczestniczą w lekcjach w szkole podstawowej, omawiają je z nauczycielką polonistką / nauczycielem polonistą (rozmowa przedhospitacyjna i hospitacyjna), prowadzącym zajęcia oraz z grupą. W ramach zajęć obserwują lekcje w szkole podstawowej w klasach IV–VIII (jawna obserwacja nieuczestnicząca kontrolowana), dzięki czemu w stopniu ogólnym poznają w działaniu strukturę i cele lekcji (ich planowanie, sposób realizacji I weryfikacji), praktyczne zastosowanie metod i form pracy, wykorzystanie środków dydaktycznych. Studentki i studenci przygotowują rozwiązania sytuacji dydaktycznych / segmentów lekcji, a następnie omawiają je z nauczycielem akademickim i pozostałymi studentami w grupie (rozmowa pohospitacyjna / rozmowa pohospitacyjno-metodyczna). Mają możliwość w zakresie ogólnym zastosować zdobytą wiedzę w praktyce, przećwiczyć umiejętności nabyte w trakcie kształcenia akademickiego oraz zdobyć nowe (w zakresie pracy dydaktycznej i wychowawczej). Dzięki uczestnictwu w zajęciach studentki i studenci poznają w stopniu ogólnym praktyczne podstawy zawodu nauczyciela, warsztat nauczyciela polonisty. |
| List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
zna i rozumie w stopniu ogólnym zadania dydaktyczne realizowane w klasach IV–VIII szkoły podstawowej w zakresie nauczania języka polskiego [01] |
KN.2023_W01 [3/5] |
zna i rozumie w stopniu ogólnym sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły podstawowej, zwłaszcza w zakresie nauczania języka polskiego [02] |
KN.2023_W02 [3/5] |
zna i rozumie w stopniu ogólnym rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole podstawowej w związku z nauczaniem języka polskiego [03] |
KN.2023_W03 [2/5] |
potrafi w stopniu ogólnym wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela języka polskiego w klasach IV–VIII szkoły podstawowej, jego interakcji z uczniami klas IV–VIII oraz sposobu planowania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej) [04] |
KN.2023_W04 [3/5] |
potrafi w stopniu ogólnym analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie ciągłych praktyk zawodowych nauczycielskich w zakresie przedmiotu język polski w klasach IV–VIII szkoły podstawowej [05] |
KN.2023_W05 [3/5] |
jest gotów do dostatecznie skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami języka polskiego w klasach IV–VIII w szkoły podstawowej w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej dotyczącej nauczania języka polskiego oraz rozwijania umiejętności wychowawczych [06] |
K_K03 [3/5] |
| Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
|---|---|---|---|---|
| workshop [Wr] | 30 |
Activating methods: a case study [b07] Activating method – peer learning [b08] Activating method – flipped classroom [b09] Internship [e05] |
course work |
01 |
| The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
|---|---|---|
| Name | Category | Description |
| Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
| Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
| Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
| Review of internship documentation [d03] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | an analysis of the portfolio of documentation obtained during internship, including professional internship, and other practical classes and studio sessions, as well as the documentation developed in order to obtain credit for such classes; verification of the description, necessary attachments, opinions and grades before submitting the portfolio for acceptance |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||