Book and reading promotion in libraries
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-S2BN19.2.2025

Module name: | Book and reading promotion in libraries |
---|---|
Module code: | W1-BN-NB-S2-PKCB02 |
Programme code: | W1-S2BN19.2.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł ma na celu wyposażenie studentów w kompetencje niezbędne do promowania literatury i czytelnictwa w środowisku instytucji kultury, ze szczególnym uwzględnieniem bibliotek jako przestrzeni animacji życia kulturalnego i społecznego. Studenci poznają mechanizmy oddziaływania kultury literackiej na społeczności lokalne oraz uczą się projektować działania promocyjne, które wspierają rozwój uczestnictwa w kulturze czytelniczej. Zajęcia mają charakter praktyczno-teoretyczny i przygotowują studentów do samodzielnego projektowania działań promujących literaturę, z uwzględnieniem misji instytucji kultury, ich wartości oraz lokalnego kontekstu społecznego. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę na temat potrzeb i zachowań czytelników, zna narzędzia, technologie i źródła informacji o wydarzeniach poświęconych promocji książki w instytucjach kultury. Zna mechanizmy oddziaływania kultury literackiej na uczestnictwo w kulturze oraz procesy społecznego budowania wartości kulturowych. [PKCB02_01] |
K_W01 [3/5] |
Student potrafi zaprojektować i zrealizować działanie promujące literaturę, uwzględniając misję i wartości instytucji kultury oraz lokalny kontekst społeczny. [PKCB02_02] |
K_U04 [3/5] |
Student, przy użyciu przyswojonej terminologii i metodologii, potrafi przygotowywać informacje promujące bibliotekę, usługi i imprezy biblioteczne, publikacje, wydawnictwa i poszczególnych autorów. [PKCB02_03] |
K_U07 [5/5] |
Student wykorzystuje zdobytą wiedzę i narzędzia do opracowania kampanii promocyjnych wspierających rozwój uczestnictwa w kulturze literackiej. [PKCB02_04] |
K_U05 [4/5] |
Student aktywnie angażuje się w działania wspierające rozwój czytelnictwa jako formy uczestnictwa w kulturze, wykazuje gotowość do współpracy z przedstawicielami instytucji kultury, lokalną społecznością i środowiskiem czytelników. [PKCB02_05] |
K_K02 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
laboratory classes [PKCB02_fs_1] | 30 |
Activating method – flipped classroom [b09] Working with a computer [d01] Project scheduling [e04] |
course work |
PKCB02_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |