Marketing in GLAM Institutions and Information Centres Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-S2BN19.2.2025

Module name: Marketing in GLAM Institutions and Information Centres
Module code: W1-BN-S2-MIGiOI01
Programme code: W1-S2BN19.2.2025
Semester: winter semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 6
Purpose and description of the content of education:
W ramach modułu studenci zdobędą wiedzę z zakresu marketingu i umiejętności wykorzystania narzędzi marketingowych w działalności bibliotek jako instytucji kultury. Realizacja modułu ma sprawić przede wszystkim, by student potrafił zastosować teorię w praktyce, umiał dostosować metody i narzędzia z zakresu marketingu w działalności (oraz jej projektowaniu) biblioteki jako niedochodowej instytucji kultury. Celowi temu służy wykorzystanie metod aktywizujących studentów oraz analizowanie i krytyczna ocena licznych przykładów działań marketingowych podejmowanych przez biblioteki różnych typów. Moduł wyłącznie dla absolwentów kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu marketingu, zna najważniejsze koncepcje marketingowe, potrafi wymienić i opisać instrumenty marketingowe. Student zna metody badawcze nauk społecznych, potrafi interpretować je w odniesieniu do bibliotekoznawstwa. [MIGiOI01_01]
K_W04 [4/5]
Student ma pogłębioną wiedzę o potrzebach różnych grup interesariuszy współczesnej biblioteki, potrafi wyjaśnić procesy kształtowania się tych potrzeb oraz wskazać sposoby ich zaspokojenia. [MIGiOI01_02]
K_W07 [4/5] K_W08 [4/5]
Student umie samodzielnie zaplanować, przygotować i przeprowadzić różnego typu działania marketingowe w bibliotekach i innych instytucjach kultury. [MIGiOI01_03]
K_U09 [4/5]
Student potrafi zaplanować i kierować zespołowymi zadaniami z zakresu marketingu w bibliotekach i innych instytucjach kultury. [MIGiOI01_04]
K_U08 [4/5]
Student potrafi dobrać właściwe metody badawcze do analizy aktualnych trendów i zmian w promowaniu i projektowaniu działalności kulturalnej, edukacyjnej i informacyjnej bibliotek oraz innych instytucji kultury. [MIGiOI01_05]
K_U02 [4/5] K_U04 [4/5]
Student rozumie znaczenie wizerunku zawodu bibliotekarza w kontekście kształtowania obrazu biblioteki jako instytucji kultury. [MIGiOI01_06]
K_K04 [4/5]
Student zna zasady obsługi klientów instytucji kultury, jest w stanie komunikować się różnymi grupami interesariuszy w celu rozpoznania ich potrzeb i dostosowania oferty. [MIGiOI01_07]
K_K03 [5/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [MIGiOI01_fs_1] 30 Lecture-discussion [b02] 
Video show [c02] 
Screen presentation [c07] 
exam MIGiOI01_01 MIGiOI01_02 MIGiOI01_07
laboratory classes [MIGiOI01_fs_2] 30 Activating methods: a case study [b07] 
Screen presentation [c07] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
Project scheduling [e04] 
Conceptual work [f03] 
course work MIGiOI01_03 MIGiOI01_04 MIGiOI01_05 MIGiOI01_06 MIGiOI01_07
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)