Reception of content in the digital space
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-S1BN19.2.2025

Module name: | Reception of content in the digital space |
---|---|
Module code: | W1-BN-S1-OPRT05 |
Programme code: | W1-S1BN19.2.2025 |
Semester: | winter semester 2027/2028 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest zapoznanie z mechanizmami funkcjonowania różnych wypowiedzi w przestrzeni cyfrowej. Osoby studiujące kształcą umiejętności rozpoznawania sposobów odbioru i interpretacji treści cyfrowym, w tym oceny ich wiarygodności, odczytania intencji w kontekście przemian zachodzących pod wypływem nowoczesnych technologii cyfrowych. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca ma pogłębioną wiedzę na temat teoretycznych koncepcji odbioru, także metodologii, wypowiedzi w przestrzeni cyfrowej. [OPRT05_1] |
K_W05 [5/5] |
Osoba studiująca potrafi rozpoznać mechanizmy odbioru wypowiedzi funkcjonujących przestrzeni cyfrowej z uwzględnieniem ich wyznaczników gatunkowych oraz cech komunikacji cyfrowej. [OPRT05_2] |
K_U02 [5/5] |
Osoba studiująca potrafi ocenić wiarygodność i rozpoznawać intencje nadawców w kontekście przemian komunikacji zachodzących pod wpływem technologii cyfrowych. [OPRT05_3] |
K_U04 [5/5] |
Osoba studiująca potrafi rozpoznać praktyki recepcyjne wypowiedzi zamieszczanych i tworzonych w środowisku cyfrowym, uwzględniając oczekiwania oraz kompetencje medialne w celu poprawy efektywności swojej pracy. [OPRT05_4] |
K_K02 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
laboratory classes [OPRT05_fs_1] | 30 |
Activating method – flipped classroom [b09] Working with a computer [d01] Laboratory exercise / experiment [e01] |
course work |
OPRT05_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |