Teorie kultury
Field of study: German Studies
Programme code: W1-N2FG23.2025

Module name: | Teorie kultury |
---|---|
Module code: | W1-FGS2-TK |
Programme code: | W1-N2FG23.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | German |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest specjalizowanie wiedzy o kluczowych koncepcjach i podejściach badawczych dotyczących kultury jako zjawiska społecznego, historycznego i symbolicznego oraz pogłębianie wiedzy o wybranych aspektach i teoriach kultury, które kształtowały dyskurs akademicki w XX i XXI wieku, ze szczególnym uwzględnieniem perspektyw niemieckich badaczek i badaczy kultury. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
posiada wysoko rozwiniętą zdolność do krytycznej analizy posiadanej wiedzy, w tym oceny mechanizmów kulturowych i ich wpływu na społeczeństwo oraz komunikację międzykulturową [K01] |
FG_K01 [5/5] |
potrafi identyfikować w sposób pogłębiony wybrane zjawiska kultury w kontekście poznanych teorii [U01] |
FG_U01 [5/5] |
posiada dogłębną znajomość teoretycznych ujęć kultury oraz specjalistyczną wiedzę na temat ich zastosowania w analizie złożonych zjawisk społecznych i kulturowych [W01] |
FG_W02 [5/5] |
ma wyspecjalizowaną wiedzę na temat niemieckich tradycji i szkół badawczych w zakresie kultury [W02] |
FG_W04 [5/5] |
zna w stopniu zaawansowanym kluczowe pojęcia z zakresu teorii kultury [W03] |
FG_W06 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [W1-FGS2-TK-W] | 9 |
Explanation/clarification [a05] Problem-based lecture [b01] |
exam |
K01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |