Pedagogika
Field of study: German Studies
Programme code: W1-N2FG23.2025

Module name: | Pedagogika |
---|---|
Module code: | W1-FGS2-PG |
Programme code: | W1-N2FG23.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł ma na celu doskonalenie w zakresie przygotowanie do przyszłej pracy w zawodzie nauczyciela, pedagoga, wprowadzając w specyfikę systemu oświaty, roli i koncepcji pracy nauczyciela, zasad pracy opiekuńczo-wychowawczej, wychowania w kontekście rozwoju, problematyki uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się oraz doradztwo zawodowe. Szczegółowe treści kształcenia zostały sformułowane w sylabusie przedmiotu pedagogika- wykład. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
potrafi wybrać program nauczania zgodny z wymaganiami podstawy programowej i dostosować go do potrzeb edukacyjnych uczniów. [B2.U1] [U01] |
FG_U05 [2/5] |
potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego. [B2.U2] [U02] |
FG_U10 [2/5] |
potrafi formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. [B2.U3] [U03] |
FG_U07 [2/5] |
zna i rozumie rolę nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela: etykę zawodową nauczyciela, nauczycielską pragmatykę zawodową – prawa i obowiązki nauczycieli, zasady odpowiedzialności prawnej opiekuna, nauczyciela, wychowawcy i za bezpieczeństwo oraz ochronę zdrowia uczniów, tematykę oceny jakości pracy nauczyciela, zasady projektowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego, rolę początkującego nauczyciela w szkolnej rzeczywistości, uwarunkowania sukcesu w pracy nauczyciela oraz choroby związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela [B2.W2] [W01] |
FG_W07 [2/5] |
zna i rozumie sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: specjalne potrzeby edukacyjne uczniów i ich uwarunkowania (zakres diagnozy funkcjonalnej, metody i narzędzia stosowane w diagnozie), konieczność dostosowywania procesu kształcenia do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów (projektowanie wsparcia, konstruowanie indywidualnych programów) oraz tematykę oceny skuteczności wsparcia uczniów ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [B2.W5] [W02] |
FG_W07 [2/5] |
zna i rozumie doradztwo zawodowe: wspomaganie ucznia w projektowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej, metody i techniki określania potencjału ucznia oraz potrzebę przygotowania uczniów do uczenia się przez całe życie [B2.W7] [W03] |
FG_W07 [1/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [W1-FGS2-PG-W] | 9 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Problem-based lecture [b01] Activating methods: a case study [b07] |
exam |
U01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |