Wybrane zagadnienia z komunikacji specjalistycznej
Field of study: German Studies
Programme code: W1-N2FG23.2025

Module name: | Wybrane zagadnienia z komunikacji specjalistycznej |
---|---|
Module code: | W1-FGS2-WZKS |
Programme code: | W1-N2FG23.2025 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | German |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest pogłębianie wiedzy i specjalizowanie kompetencji językowej (kognitywnej, komunikatywnej i interkulturowej) związanej z działalnością zawodową w obszarze filologii germańskiej w zakresie charakterystyki języków specjalistycznych, w tym roli języków specjalistycznych we współczesnym świecie, wzajemnej relacji języków specjalistycznych oraz ich relacji do języka ogólnego/standardowego, specyficznych cech języków specjalistycznych na różnych płaszczyznach, w tym tekstowej, a także w zakresie terminologii specjalistycznej |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
wykazuje wysoką gotowość do dogłębnej, krytycznej analizy posiadanej wiedzy oraz odbieranych treści z zakresu lingwistyki języków/tekstów specjalistycznych, nieustannie dążąc do ich weryfikacji i doskonalenia, świadomie uznaje fundamentalne znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych adekwatnie do treści określonych w sylabusie [K01] |
FG_K01 [5/5] |
wykazuje pełną gotowość do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, kierując się przy tym najwyższymi standardami etyki i profesjonalizmu, świadomie przestrzega zasad etyki zawodowej, nie tylko stosując je w swojej pracy, ale także aktywnie promując ich znaczenie wśród współpracowników adekwatnie do treści sylabusa [K02] |
FG_K02 [4/5] |
wykazuje pogłębiony poziom umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w zakresie języków specjalistycznych oraz zasad komunikacji specjalistycznej do efektywnej realizacji złożonych i nietypowych zadań komunikacyjnych w tym obszarze, opierając się na właściwym doborze źródeł i informacji z nich pochodzących, a także ich dogłębnej ocenie, krytycznej analizie i zaawansowanej syntezie z zastosowaniem odpowiednich metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych [U01] |
FG_U01 [5/5] |
poprawnie stosuje na poziomie pogłębionym poznaną terminologię z zakresu lingwistyki języków/tekstów specjalistycznych w złożonych i nietypowych sytuacjach komunikacji specjalistycznej [U02] |
FG_U01 [4/5] |
posiada wysoko rozwiniętą umiejętność komunikacji ze specjalistami i osobami spoza kręgu specjalistów w zakresie lingwistyki języków/tekstów specjalistycznych studiowanego języka kierunkowego, wykorzystuje w stopniu pogłębionym precyzyjną, specjalistyczną terminologię, demonstrując dogłębną znajomość zagadnień z tego obszaru, a jednocześnie swobodnie dobiera i stosuje różne techniki komunikacyjne, dostosowując je do kontekstu akademickiego i profesjonalnego [U03] |
FG_U04 [4/5] |
potrafi w sposób pogłębiony samodzielnie planować i realizować własne uczenie się w obszarze komunikacji specjalistycznej, wykazuje wysoki stopień samodzielności w planowaniu, organizowaniu i realizowaniu procesu uczenia się przez całe życie w zakresie języka kierunkowego adekwatnie do treści sylabusa [U04] |
FG_U10 [4/5] |
ma usystematyzowaną i pogłębioną wiedzę (kognitywną, komunikatywną i interkulturową) w zakresie charakterystyki języków specjalistycznych i komunikacji specjalistycznej, roli języków specjalistycznych we współczesnym świecie, wzajemnej relacji języków specjalistycznych oraz ich relacji do języka ogólnego/standardowego [W01] |
FG_W01 [5/5] |
zna na poziomie pogłębionym terminologię z zakresu lingwistyki języków/tekstów specjalistycznych występującą w złożonych i nietypowych sytuacjach komunikacji specjalistycznej [W02] |
FG_W07 [5/5] |
ma usystematyzowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie specyficznych cech języków specjalistycznych i zasad komunikacji specjalistycznej oraz terminologii specjalistycznej [W03] |
FG_W01 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [W1-FGS2-WZKS-C] | 18 |
Activating method – educational games [b03] Activating method – peer learning [b08] |
course work |
K02 |
lecture [W1-FGS2-WZKS-W] | 9 |
Lecture-discussion [b02] |
exam |
K01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |