AP1: Staff Psychology and Work Pathologies
Field of study: Psychology
Programme code: W3-SMPS19.2.2025

Module name: | AP1: Staff Psychology and Work Pathologies |
---|---|
Module code: | W3-PS-S-BiK2 |
Programme code: | W3-SMPS19.2.2025 |
Semester: | winter semester 2028/2029 |
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł łączy w sobie dwa obszary problemów realizowanych w ramach ścieżki specjalnościowej „Psychologia biznesu i kariery”. Psychologia personelu umożliwia zdobycie podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych do pozyskania i utrzymania pracowników w organizacji (dobór i rekrutacja, szkolenie, rozwój, motywowanie). Obszar odnoszący się do patologii pracy pozwala natomiast na zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie działań związanych z diagnozą szkodliwych zjawisk organizacyjnych oraz interwencją w sytuacji ich wystąpienia na poziomie indywidualnym i organizacyjnym. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Jest gotów do myślenia w sposób innowacyjny w odniesieniu do problemów, przed którymi może stanąć w praktyce zawodowej [PS_K_4_4] |
PS_K_4 [3/5] |
Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej psychologa, z zachowaniem zasad etyki zawodowej i etosu pracy [PS_K_5_6] |
PS_K_5 [3/5] |
Potrafi planować i organizować pracę własną jako psycholog organizacji [PS_U_10_7] |
PS_U_10 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę psychologii personelu oraz patologii w środowisku pracy, dysponując swobodnie aparatem pojęciowym oraz wiedzą teoretyczną i empiryczną konieczną do opisu i wyjaśniania zjawisk w tych obszarach psychologii stosowanej [PS_W_6_23] |
PS_W_06 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wyzwania, jakie stają przed psychologią biznesu i kariery w ramach rozpoznawania czynników obciążających i wspierania osób w różnorodnych patologicznych sytuacjach pracy [PS_W_7_6] |
PS_W_03 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [3] | 30 |
Activating methods: a case study [b07] Activating method – peer learning [b08] Screen presentation [c07] Working with another teaching tool [d03] Individual work with a text [f02] |
course work |
PS_K_4_4 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |