AP1: Career and Development
Field of study: Psychology
Programme code: W3-SMPS19.2.2025

Module name: | AP1: Career and Development |
---|---|
Module code: | W3-PS-S-BiK4 |
Programme code: | W3-SMPS19.2.2025 |
Semester: | winter semester 2029/2030 |
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest przygotowanie studentów do zdobycia zasadniczych umiejętności i kompetencji doradcy zawodu. Opierają się one na wiedzy dotyczącej współczesnego rynku pracy i jego przemian – w konsekwencji wiedzy na temat oczekiwań obecnych organizacji wobec pracownika. W efekcie student potrafi udzielić podstawowej pomocy w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych w wyborze zawodu i kierunku kształcenia oraz szkolenia uwzględniając możliwości psychiczne i życiowe klientów, a także potrzeby rynku pracy oraz możliwości systemu edukacyjnego, zna zasady współpracy z różnorodnymi podmiotami w procesie orientacji zawodowej klienta, zna i potrafi stosować adekwatne narzędzia psychologiczne. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działań na rzecz poszanowania każdego człowieka w środowisku pracy [PS_K_3_5] |
PS_K_3 [3/5] |
Jest gotów do rozwijania dorobku zawodu psychologa w uwzględnieniem zmieniających się potrzeb organizacji i rynku pracy [PS_K_5_11] |
PS_K_5 [3/5] |
Potrafi planować i organizować pracę własną jako psycholog biznesu i kariery [PS_U_10_6] |
PS_U_10 [3/5] |
Potrafi planować i realizować działania na rzecz rozwoju innych osób oraz wspierać innych w procesie świadomego kierowania własnym rozwojem. [PS_U_11_8] |
PS_U_11 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu psychologii biznesu i kariery w procesie selekcji teorii psychologicznych, analizy i syntezy informacji, formowania tez wyjaśniających lub przewidujących zachowanie oraz projektowania i realizacji pomocy psychologicznej [PS_U_2_6] |
PS_U_2 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę psychologii biznesu i kariery, dysponując aparatem pojęciowym oraz wiedzą teoretyczną i empiryczną konieczną do opisu i wyjaśniania zarówno tradycyjnych, jak i nowych zjawisk w tym obszarze psychologii stosowanej [PS_W_6_21] |
PS_W_06 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [2] | 30 |
Activating methods: a case study [b07] Activating method – peer learning [b08] Screen presentation [c07] Working with another teaching tool [d03] Individual work with a text [f02] |
course work |
PS_K_3_5 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |