Management in film and television production
Field of study: Film and TV Production Management
Programme code: W8-N1OF19.2025

Module name: | Management in film and television production |
---|---|
Module code: | W8-OF-N1-ZPP |
Programme code: | W8-N1OF19.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Proces nauczania będzie odbywał się poprzez analizę praktycznych zagadnień związanych z zarządzaniem produkcją telewizyjno-filmową w oparciu o wybrane form telewizyjne i filmowe. Ćwiczenia mające na celu nauczyć studentów umiejętności z zakresu pełnienia funkcji w pionie produkcyjnym w grupie realizacyjnej, bądź zdjęciowej. Zadania kierownicze zostaną przedstawione o oparciu o poszczególne etapy realizacji – planowanie i organizowanie (okres przygotowań), realizację (okres zdjęciowy, okres montażu i udźwiękowienia, emisja i rozliczenie produkcji telewizyjnej). W trakcie zajęć warsztatowych nacisk zostanie położony na rozwiązywanie przez studentów problemów produkcyjnych, co ma na celu nauczenie ich umiejętności wykonywania czynności i zadań kierownika produkcji. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę w zakresie metod, zasad i sposobów zarządzania procesem produkcji audycji telewizyjnych i form filmowych [ZPP_1] |
K_W04 [5/5] |
Student zna zasady sprawnego wykonywania działań i zadań produkcyjnych, a także zyskuje umiejętności rozwiązywania problemów produkcyjnych wynikających ze specyfiki zawodu kierownika produkcji, poprzez naukę opartą na analizie przedstawionych zagadnień realizacyjnych i produkcyjnych [ZPP_2] |
K_W06 [4/5] |
Student posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej w praktycznych sytuacjach występujących w procesie produkcji audycji telewizyjnych oraz procesie produkcji filmu, ze szczególnym naciskiem położonym na produkcję filmu fabularnego [ZPP_3] |
K_W03 [4/5] |
Student posiada praktyczne umiejętności umożliwiające rozwiązywanie problemów produkcyjnych wynikających ze specyfiki pracy w filmie i telewizji będących w zakresie obowiązków kierownika produkcji, poprzez naukę opartą na analizie przedstawionych zagadnień. [ZPP_4] |
K_W04 [5/5] |
Student posiada zdolność bieżącego analizowania wykonywanych działań i zadań realizowanych przez kierownika produkcji w odniesieniu do zamierzeń twórczych autorów audycji telewizyjnej, bądź filmu [ZPP_5] |
K_W05 [4/5] |
Student potrafi wykonywać zadane mu czynności produkcyjne w oparciu o przedstawione konspekty i scenariusze, z uwzględnieniem możliwości realizacyjnych i założeń produkcyjnych, w tym : opracowanie kosztorysów (budżetowanie), właściwy dobór realizatorów (konstruowanie grupy produkcyjnej / ekipy telewizyjnej), prawidłowe opracowanie planów pracy, prawidłowe opracowanie dokumentacji: pism służbowych, zamówień, wniosków i umów) [ZPP_6] |
K_W06 [5/5] |
Student potrafi określić i dobrać niezbędne środki (między innymi techniczne i inscenizacyjne), wybrać i pozyskać obiekty zdjęciowe [ZPP_7] |
K_U05 [4/5] |
Student jest dyspozycyjny i elastyczny w podejściu do wykonywanych zadań w warunkach ograniczonego dostępu do informacji [ZPP_8] |
K_K07 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [ZPP-1] | 15 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] Activating method – staged drama/drama [b06] Activating methods: a case study [b07] Exhibition [c01] Video show [c02] Demonstration-imitation [c06] Creation/production – creative workshop [e03] Internship [e05] Observation [e06] Self-education [f01] Individual work with a text [f02] Conceptual work [f03] |
course work |
ZPP_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Publication of a work/presentation of an activity, also beyond the walls of the University [e02] | Activities complementary to the classes | a set of activities carried out to disseminate (out of class) the effects of scholarly research, artistic, creative, project, construction, experimental work, etc., in the form of a classic presentation, exhibition, concert, projection, poster presentation, media mediated publication, in the digital form and as part of other activities; dissemination using various forms and tools |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |