Media systems in Europe and in the world 1
Field of study: Film and TV Production Management
Programme code: W8-N1OF19.2025

Module name: | Media systems in Europe and in the world 1 |
---|---|
Module code: | W8-OF-N1-MED1 |
Programme code: | W8-N1OF19.2025 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | W ramach modułu student zdobywa wiedzę teoretyczną na temat systemów mediów w Europie i na świecie, a także rozwija umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne z zakresu mediów i komunikowania.
Zajęcia realizowane są w formie wykładów z elementami dyskusji kierowanej. Mają one na celu zapoznanie studentów z poszczególnymi zagadnieniami teoretycznymi dot. systemów medialnych w Polsce, Europie i na świecie.
Dyskusja dotyczy prezentowanego na danym wykładzie tematu. Jej kierunek nadaje prowadzący. Studenci zachęcani są do zadawania pytań, wyrażania swoich opinii oraz analizowania zaprezentowanych treści i próby interpretacji przedstawionych problemów. Dyskusja ma za zadanie również zachęcić studentów do samodzielnego poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna i wykorzystuje podstawowe koncepcje z zakresu wiedzy o mediach i komunikowaniu oraz strategie komunikacyjne. [MED1_1] |
K_W14 [5/5] |
Student zna i potrafi przedstawić zarys historyczny dziejów mediów masowych w Polsce, Europie i na świecie. [MED1_2] |
K_W14 [4/5] |
Student potrafi wymienić i opisać znane mu doktryny medialne i rozwiązania normatywne. [MED1_3] |
K_W14 [3/5] |
Student potrafi wymienić i omówić znane mu modele komunikowania medialnego. [MED1_4] |
K_W14 [4/5] |
Student potrafi wykorzystać zasady komunikowania z otoczeniem w wystąpieniu ustnym, pracy pisemnej oraz prezentacji multimedialnej. [MED1_5] |
K_U15 [5/5] |
Student potrafi analizować treści przekazów medialnych w kontekście zjawisk społecznych. [MED1_6] |
K_U14 [5/5] |
Student posiada zdolność do samodzielnego poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach. [MED1_7] |
K_U17 [3/5] |
Student wykorzystując w swojej pracy cytaty, przypisy oraz odwołania do prac innych autorów, a także podając materiały źródłowe z których korzystał przy realizowaniu zadania, jest świadomy konieczności ochrony praw autorskich. [MED1_8] |
K_K09 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [MED1-1] | 30 |
Problem-based lecture [b01] Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Video show [c02] Audio playback / audio drama [c03] Drama performance [c04] Screen presentation [c07] Production exercise – workshop [e02] Self-education [f01] Individual work with a text [f02] Conceptual work [f03] |
course work |
MED1_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |