History of drama Field of study: Film and TV Production Management
Programme code: W8-N1OF19.2025

Module name: History of drama
Module code: W8-OF-N1-TEAa
Programme code: W8-N1OF19.2025
Semester: summer semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Odbiorca kursu – Historia dramatu – student kierunku Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej , buduje świadomość dotyczącą roli dramatu i teatru w historii kultury. Uczy się postrzegać i analizować logikę konstrukcji i struktur dramatu, co może mieć odniesienie również do prac scenariuszowych. Student rozwija swoją twórczą intuicję próbując nadać wyobraźni kształt teatralny wybranym dramatom. Wiedza z historii dramatu kształtuje także rangę zawodu kierownika produkcji w relacjach z pionami artystycznymi, reżyserskim, operatorskim, scenograficznym. Niniejszy moduł realizuje wyznaczone cele w oparciu wybrane teksty dramatu od antyku do XX w.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna podstawowe dramaty wybrane z historii dramatu. [TEAa_1]
K_W12 [5/5]
Student jest zaznajomiony z postaciami dramaturgów, związkiem ich życia i kontekstu kulturowego z twórczością. [TEAa_2]
K_W12 [5/5]
Student potrafi przeprowadzić logiczną analizę dramatu, koncentrując się na jego strukturze. [TEAa_3]
K_W13 [5/5] K_U14 [5/5]
Student potrafi krytycznie ocenić sposoby konstrukcji postaci dramatu i ich związek z prawdopodobieństwem psychologicznym. [TEAa_4]
K_U14 [5/5]
Student posiada umiejętność oceny dialogów ze względu na typ postaci oraz epokę historyczną , z której dramat pochodzi. [TEAa_5]
K_U14 [5/5]
Student rozumie i potrafi omówić konteksty polityczne , społeczne i historyczne wybranych dramatów, opierając się na tej wiedzy może konstruować własne opinie. [TEAa_6]
K_U14 [5/5] K_U18 [5/5]
Student potrafi wyobrazić sobie hipotetyczny kształt dramatu na scenie i opowiedzieć o nim zgodnie z tekstem dramatu i własną kreatywnością. [TEAa_7]
K_K02 [5/5]
Student bardziej świadomie uczestniczy w wydarzeniach teatralnych, koncentrując się na tekstach dramatów prezentowanych na scenie, posiada umiejętność krytycznego ich omówienia. [TEAa_8]
K_U18 [5/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [TEAa-1] 30 Problem-based lecture [b01] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating methods: a case study [b07] 
Video show [c02] 
Audio playback / audio drama [c03] 
Drama performance [c04] 
Screen presentation [c07] 
Self-education [f01] 
Individual work with a text [f02] 
Conceptual work [f03] 
exam TEAa_1 TEAa_2 TEAa_3 TEAa_4 TEAa_5 TEAa_6 TEAa_7 TEAa_8
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)