History of Architecture
Field of study: Film and TV Production Management
Programme code: W8-N1OF19.2025

Module name: | History of Architecture |
---|---|
Module code: | W8-OF-N1-HSb |
Programme code: | W8-N1OF19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Udział w realizacji filmu, szczególnie w sferze intelektualnych predyspozycji wymaga przygotowania humanistycznego – znajomości literatury, dramatu, historii sztuki.
Kino jest technicznymi przedłużeniem, sublimacją trzech wymienionych dziedzin. Istotną rolę w filmie odgrywają dekoracje oraz wykorzystywane jako obiekty zdjęciowe zabytkowe budynki, budowle oraz wnętrza naturalne.
Kierownik produkcji uzbrojony w zasoby humanistycznej wiedzy będzie partnerem dla reżysera, operatora i scenografa w twórczym udziale w realizacji dzieła filmowego. Takie są wymagania współczesnego kina.
Studenci kierunku Organizacji Produkcji uzupełniają wiedzę o sztuce w możliwie najszerszym zakresie z uwzględnieniem historycznego tła społecznych i kulturowych przemian.
|
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę podstawową o ogólnych kierunkach i stylach architektonicznych w sztuce, potrafi rozpoznać twórczość ich najważniejszych przedstawicieli [HSb_1] |
K_W12 [4/5] |
Student rozumie rolę sztuki architektonicznej w cywilizacyjnym rozwoju. Rozumie proces przenikania się wpływów poszczególnych stylów. [HSb_2] |
K_W12 [5/5] |
Student zna najbardziej znaczące przykłady zabytków architektury , potrafi określić styl i epokę w jakich powstały [HSb_3] |
K_W12 [4/5] |
Student dostrzega i potrafi skorzystać z inspirującej roli architektury w rozwijaniu wyobraźni scenografów i umie czerpać z tych doświadczeń. [HSb_4] |
K_U14 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [HSb-1] | 15 |
Problem-based lecture [b01] Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Video show [c02] Audio playback / audio drama [c03] Drama performance [c04] Screen presentation [c07] Production exercise – workshop [e02] Self-education [f01] Individual work with a text [f02] Conceptual work [f03] |
exam |
HSb_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |