Production process in cinematography Field of study: Film and TV Production Management
Programme code: W8-N1OF19.2025

Module name: Production process in cinematography
Module code: W8-OF-N1-PPF
Programme code: W8-N1OF19.2025
Semester: winter semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 5
Purpose and description of the content of education:
Celem zajęć jest wyposażenie studenta w niezbędną wiedzę, która pozwoli mu w sposób profesjonalny funkcjonować w obszarze produkcji i filmu, gdy w przyszłości będzie podejmował się pełnienia różnorodnych funkcji w strukturze grupy produkcyjnej. Student zapoznaje się ze szczegółowym planem produkcji filmu, jego strukturą i sposobem jego wykonania w kontekście zrozumienia niezbędności tych czynności jako warunku koniecznego do spełnienia, bez którego nie jest możliwe wykonanie jakiegokolwiek procesu produkcji. Zrozumienie przez studenta istoty poszczególnych działań i czynności wykonywanych w procesie produkcji filmu – od planistycznych po wykonawcze – jest osiągane poprzez przyswojenie na samym początku pojęć ogólnych nie odnoszących się tylko to sfery produkcji filmu fabularnego. Bez zrozumienia istoty tego co to jest proces, produkcja, organizacja, siły i środki produkcji, technologia, funkcja czasu, elementy zbioru i powiązania pomiędzy nimi nie jest możliwe świadome i pełne zrozumienie algorytmu działań podejmowanych we wszystkich fazach procesu produkcji filmu.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Posiada znajomość toku produkcji filmów [PPF_1]
K_W08 [5/5]
Student potrafi swobodnie porozumiewać się z innymi uczestnikami procesu produkcji filmu poprzez przyswojenie pojęć charakterystycznych dla branży filmowo-telewizyjnej oraz makro i mikroekonomii. [PPF_2]
K_U01 [5/5]
Student rozumie istotną rolę funkcji czasu jako elementu porządkującego proces produkcji filmu oraz jej związek z poszczególnymi etapami produkcji filmu [PPF_3]
K_U03 [5/5]
Student jest przygotowany do dokonania elementarnej analizy dzieła filmowego pod kątem wyznaczenia podstawowych parametrów fizycznych i ekonomicznych filmu, sformułowania podstawowej bazy danych w postaci załączników planu produkcji filmu oraz do zaplanowania etapu realizacji zdjęć w określonej jednostce czasu [PPF_4]
K_U04 [5/5]
Student posiada umiejętność dokonania właściwego wyboru technologii produkcji filmu i sformułowania podstawowych dezyderatów tj. potrafi określić zapotrzebowania w zakresie sił i środków niezbędnych do wykonania dzieła filmowego w toku jego produkcji [PPF_5]
K_U05 [5/5]
Student posiada umiejętność interpretacji i przetwarzania danych liczbowych zapisanych w dokumentach produkcyjnych w celu w celu sprawdzenia prawidłowości procesu planowania [PPF_6]
K_U06 [5/5]
Student potrafi definiować potencjalne słabe ogniwa planu produkcji filmu w celu sformułowania odpowiednich jego zabezpieczeń [PPF_7]
K_U09 [5/5]
Przyswajając umiejętność pełnej koncentracji uwagi na słuchaniu ze zrozumieniem student wykazuje się przygotowaniem do bycia partnerem dla realizatorów dzieła filmowego, dla których werbalny przekaz informacji jest podstawowym instrumentem komunikacji w ramach funkcjonowania w grupie produkcyjnej [PPF_8]
K_K03 [5/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PPF-1] 30 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating method – staged drama/drama [b06] 
Activating methods: a case study [b07] 
Exhibition [c01] 
Video show [c02] 
Demonstration-imitation [c06] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
Internship [e05] 
Observation [e06] 
Self-education [f01] 
Individual work with a text [f02] 
Conceptual work [f03] 
course work PPF_1 PPF_2 PPF_3 PPF_4 PPF_5 PPF_6 PPF_7 PPF_8
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Publication of a work/presentation of an activity, also beyond the walls of the University [e02] Activities complementary to the classes
a set of activities carried out to disseminate (out of class) the effects of scholarly research, artistic, creative, project, construction, experimental work, etc., in the form of a classic presentation, exhibition, concert, projection, poster presentation, media mediated publication, in the digital form and as part of other activities; dissemination using various forms and tools
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)