Masters of world cinema
Field of study: Film and TV Production Management
Programme code: W8-N1OF19.2025

Module name: | Masters of world cinema |
---|---|
Module code: | W8-OF-N1-AFb |
Programme code: | W8-N1OF19.2025 |
Semester: | winter semester 2027/2028 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Twórczość wielkich artystów kina stanowi szkołę mistrzowską reżyserii. Celem realizacji modułu jest przybliżenie studentowi dzieła twórców filmowych wybranych ze względu na ich jedyny w swoim rodzaju, niepowtarzalny idiom użycia języka filmowego dla przekazania prawdy artystycznej ludzkiego doświadczenia. Ośrodkiem realizacji modułu jest przeto nauczenie studenta – przykładowo – myślenia Bergmanem czy też myślenia Bunuelem lub jakimkolwiek innym wybranym suwerennym Autorem o postaciach ludzkiego doświadczenia. Możemy bowiem mówić nie tylko o filmach – przykładowo – Rosselliniego, lecz również o myśli Rosselliniego, Bressona czy innego jeszcze twórcy zasługującego na miano Mistrza |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student jest obeznany z twórczością wybitnych artystów kina, których dzieło cechuje wielka wartość rozwojowa dla historii języka filmowego oraz niepowtarzalny autorski idiom użycia tegoż języka [AFb_1] |
K_W12 [5/5] |
Student posiada umiejętności opisu, analizy i interpretacji autorskiego idiomu użycia języka filmowego i potrafi je zademonstrować na przykładach analizy wybranych filmów wybitnych twórców kina [AFb_2] |
K_U14 [4/5] |
Student jest zdolny do świadomego rozpoznania oraz krytycznego analizowania i oceniania obecnych w kinematografii stereotypów związanych z przemysłowym i komercyjnym charakterem produkcji filmowej w odróżnieniu od autorskiego idiomu wypowiedzi filmowej właściwemu dziełu sztuki filmowej [AFb_3] |
K_U14 [3/5] |
Student potrafi dyskutować w grupie nad omawianymi zagadnieniami, wyrażać własne opinie, wyciągać prawidłowe wnioski i argumentować na rzecz przyjętego stanowiska oraz samodzielnie formułować i indywidualnie wyrażać własne idee na piśmie [AFb_4] |
K_U15 [5/5] |
Student wykazuje zdolność do samodzielnego pogłębiania wiedzy, rozszerzania horyzontów poznawczych i weryfikowania własnego stanowiska w oparciu o umiejętność elastycznego i otwartego myślenia nt. różnych modeli rozumienia sztuki filmowej [AFb_5] |
K_U17 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [AFb-1] | 30 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] Activating method – staged drama/drama [b06] Activating methods: a case study [b07] Exhibition [c01] Video show [c02] Demonstration-imitation [c06] Creation/production – creative workshop [e03] Internship [e05] Observation [e06] Self-education [f01] Individual work with a text [f02] Conceptual work [f03] |
course work |
AFb_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Publication of a work/presentation of an activity, also beyond the walls of the University [e02] | Activities complementary to the classes | a set of activities carried out to disseminate (out of class) the effects of scholarly research, artistic, creative, project, construction, experimental work, etc., in the form of a classic presentation, exhibition, concert, projection, poster presentation, media mediated publication, in the digital form and as part of other activities; dissemination using various forms and tools |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |