Social media in the audiovisual industry Field of study: Film and TV Production Management
Programme code: W8-N2OF19.2025

Module name: Social media in the audiovisual industry
Module code: W8-OF-N2-MSWPA
Programme code: W8-N2OF19.2025
Semester: winter semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest zapoznanie studenta z definicjami, typami i funkcjami mediów społecznościowych w przestrzeni audiowizualnej i poznaje ich miejsca w systemie medialnym. Student pozna podstawowe sposoby wykorzystania mediów społecznościowych do celów indywidualnych i promocyjnych. Pozna mocne i słabe strony mediów społecznościowych oraz szanse i zagrożenia jakie niesie ich użytkowanie. Student nabędzie wiedzę i umiejętności pozwalające na efektywne tworzenie i zarządzanie dystrybucją treści w mediach społecznościowych oraz optymalizację stron internetowych w przemyśle audiowizualnym.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna podstawową wiedzę o mediach społecznościowych na rynku audiowizualnym. [MSWPA_1]
K_W05 [5/5]
Student definiuje cele i zakres działania mediów społecznościowych w przestrzeni audiowizualnej. [MSWPA_2]
K_W06 [4/5]
Student potrafi zrozumieć funkcjonowanie mediasfery w kształtowaniu komunikacji z odbiorcami utworów audiowizualnych. [MSWPA_3]
K_U05 [5/5]
Student zna koszty finansowe i zasobowe tworzenia treści na potrzeby mediów społecznościowych oraz ich pozycjonowania. [MSWPA_4]
K_U06 [4/5]
Student potrafi samodzielnie przeanalizować zdobytą wiedzę wykorzystując różne źródła informacji [MSWPA_5]
K_K05 [5/5]
Student potrafi prowadzić dialog, inicjować i utrzymywać relacje, inicjować i moderować kooperację w środowisku mediów społecznościowych [MSWPA_6]
K_K06 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [MSWPA-1] 10 Problem-based lecture [b01] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating methods: a case study [b07] 
Video show [c02] 
Audio playback / audio drama [c03] 
Drama performance [c04] 
Screen presentation [c07] 
Production exercise – workshop [e02] 
Self-education [f01] 
Individual work with a text [f02] 
Conceptual work [f03] 
exam MSWPA_1 MSWPA_2
practical classes [MSWPA-2] 10 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating method – staged drama/drama [b06] 
Activating methods: a case study [b07] 
Exhibition [c01] 
Video show [c02] 
Demonstration-imitation [c06] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
Internship [e05] 
Observation [e06] 
Self-education [f01] 
Individual work with a text [f02] 
Conceptual work [f03] 
course work MSWPA_3 MSWPA_4 MSWPA_5 MSWPA_6
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)