Praca z tekstem literackim na zajęciach języka obcego
Field of study: German Studies
Programme code: W1-S2FG19.2025

Module name: | Praca z tekstem literackim na zajęciach języka obcego |
---|---|
Module code: | W1-FGS2-PTL |
Programme code: | W1-S2FG19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | German |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł ma celu jest przekazanie pogłębionej wiedzy, zdobycie szczegółowych umiejętności oraz rozszerzenie kompetencji społecznych w zakresie pracy z utworem literackim na zajęciach języka obcego - niemieckiego, w tym zasad rozwoju sprawności rozumienia tekstu czytanego, analizy i interpretacji tekstu, dydaktyzacji tekstu na potrzeby nauki języka. Szczegółowe treści kształcenia zostały sformułowane w sylabusie przedmiotu. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
jest gotów do popularyzowania wiedzy o języku niemieckim wśród uczniów i w środowisku szkolnym na etapie ponadpodstawowym oraz pozaszkolnym [D1.K02] [K01] |
FG_K03 [3/5] |
wykazuje gotowość do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych w zakresie języka niemieckiego i nawyków kulturalnych w odniesieniu do pracy z uczniami klas szkoły ponadpodstawowej; [D1.K06] [K02] |
FG_K02 [4/5] |
wykazuje gotowość do rozwijania u uczniów szkoły ponadpodstawowej ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia w obszarach objętych specyfiką języka niemieckiego; [D1.K07] [K03] |
FG_K02 [4/5] |
potrafi identyfikować powiązania treści nauczanego przedmiotu – języka niemieckiego z innymi treściami nauczania w szkole ponadpodstawowej [D1.U03][ [U01] |
FG_U04 [2/5] |
zna i rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów: potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów, a także kształtowania kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych w odniesieniu do języka niemieckiego; [D1.W13] [W01] |
FG_W10 [4/5] |
zna i rozumie potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się języka niemieckiego i nawyków systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy, adekwatnie dla uczniów na etapie szkoły ponadpodstawowej [D1.W15] [W02] |
FG_W10 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [W1-FGS2-PTL-C] | 45 |
Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Activating method – flipped classroom [b09] Screen presentation [c07] |
course work |
K01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |