Praca z tekstem literackim na zajęciach języka obcego Field of study: German Studies
Programme code: W1-S2FG19.2025

Module name: Praca z tekstem literackim na zajęciach języka obcego
Module code: W1-FGS2-PTL
Programme code: W1-S2FG19.2025
Semester: winter semester 2026/2027
Language of instruction: German
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Purpose and description of the content of education:
Moduł ma celu jest przekazanie pogłębionej wiedzy, zdobycie szczegółowych umiejętności oraz rozszerzenie kompetencji społecznych w zakresie pracy z utworem literackim na zajęciach języka obcego - niemieckiego, w tym zasad rozwoju sprawności rozumienia tekstu czytanego, analizy i interpretacji tekstu, dydaktyzacji tekstu na potrzeby nauki języka. Szczegółowe treści kształcenia zostały sformułowane w sylabusie przedmiotu.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
jest gotów do popularyzowania wiedzy o języku niemieckim wśród uczniów i w środowisku szkolnym na etapie ponadpodstawowym oraz pozaszkolnym [D1.K02] [K01]
FG_K03 [3/5] KN.2023_KS05 [3/5]
wykazuje gotowość do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych w zakresie języka niemieckiego i nawyków kulturalnych w odniesieniu do pracy z uczniami klas szkoły ponadpodstawowej; [D1.K06] [K02]
FG_K02 [4/5] KN.2023_KS01 [3/5]
wykazuje gotowość do rozwijania u uczniów szkoły ponadpodstawowej ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia w obszarach objętych specyfiką języka niemieckiego; [D1.K07] [K03]
FG_K02 [4/5] KN.2023_KS02 [3/5]
potrafi identyfikować powiązania treści nauczanego przedmiotu – języka niemieckiego z innymi treściami nauczania w szkole ponadpodstawowej [D1.U03][ [U01]
FG_U04 [2/5] KN.2023_U03 [4/5]
zna i rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów: potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów, a także kształtowania kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych w odniesieniu do języka niemieckiego; [D1.W13] [W01]
FG_W10 [4/5] KN.2023_W06 [4/5]
zna i rozumie potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się języka niemieckiego i nawyków systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy, adekwatnie dla uczniów na etapie szkoły ponadpodstawowej [D1.W15] [W02]
FG_W10 [2/5] KN.2023_W15 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [W1-FGS2-PTL-C] 45 Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating methods: a case study [b07] 
Activating method – flipped classroom [b09] 
Screen presentation [c07] 
course work K01 K02 K03 U01 W01 W02
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)